Closed on Monday kondigt internationaal aan ook op maandag te sluiten
Met ‘You can call us anytime, just not on a Monday’ lanceert het nieuwe, Amsterdamse bureau Closed on Monday haar eerste internationale campagne.
Het bureau wil tenminste 20% van haar tijd en omzet investeren in non-profits en sluit daarom op maandag voor commerciële merken.
Verwarring
“We begrijpen dat onze naam voor best wat verwarring kan zorgen”, zegt Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday, “Voor heel veel commerciële merken is het nog niet helemaal duidelijk wanneer ze ons nou kunnen bereiken. Hopelijk na het zien van deze campagne wel”.
Website dicht op maandag
De campagne moedigt commerciële merken aan om hun telefoontjes niet op maandag, maar pas op dinsdag te plegen. "Maandagen zijn echt alleen voor non-profits. Zelfs onze website is vanaf nu op maandag gesloten," zegt Robin Versnel, Senior Creatief bij Closed on Monday. "Maandagpartners kunnen natuurlijk altijd bellen of onze website bezoeken. Commerciële bedrijven zijn dinsdagochtend weer de eerste, of kunnen via de website een melding aanvragen zodra deze weer open is."
Closed on Monday
Op maandag werkt de agency uitsluitend met (opkomende) stichtingen en goede doelen. “Elke week met iets goeds beginnen is een heel lekker gevoel”, zegt Sophie Lips, Senior Designer, “Van inclusiviteit en duurzaamheid tot armoede en gezondheid, onze maandagen blijken zeer effectief voor non-profits met beperkte middelen”. Van dinsdag tot en met vrijdag werkt het jonge bureau onder andere voor Natuurmonumenten, Het Vergeten Kind, Oma’s Soep en Hegg Energy.
Het credo van Closed on Monday is om het zo lang mogelijk zonder overbodige overhead te doen: “creatieven zijn ook verantwoordelijk voor klantcontact, wat spannend klinkt, maar juist waanzinnig werkt. Die korte lijntjes zorgen voor minder ruis en meer vuurwerk”, aldus Gookie Sassen.