Closed on Monday wint pitch voor landelijke campagne Het Vergeten Kind
In samenwerking met Kamers met Aandacht kiest Het Vergeten Kind voor het creatief-maatschappelijke bureau Closed on Monday, dat de volledige landelijke wervingscampagne op zich zal nemen.
In Nederland zijn ongeveer 9.000 jongeren tussen 18 - 23 jaar dak- of thuisloos. Een groot aantal jongeren raakt dakloos als gevolg van het falende jeugdzorgsysteem, waarbij de zorg abrupt stopt zodra ze 18 worden. De campagne moet kamers werven bij particulieren zodat jongeren een veilige plek hebben om te wonen en een steuntje in de rug krijgen om volledig op eigen benen te kunnen staan.
Positieve campagne voor een negatieve situatie
Na een pitchronde viel de keuze voor Closed on Monday. “Vanwege het verrassende concept dat de campagne vanuit een positief perspectief belicht en onderbouwd”, aldus Jochem van Unen, Hoofd Communicatie bij Het Vergeten Kind. “Daarnaast is het concept rijk genoeg om onze ambitieuze doelstellingen te halen”.
Over Closed on Monday
Gookie Sassen, oprichter Closed on Monday: “Closed on Monday bestaat nu 1,5 jaar en investeren net zo lang al elke maandag hun tijd gratis aan (opkomende) stichtingen en goede doelen. Het feit dat we nu grote accounts winnen voor de rest van de week binnen de maatschappelijke sector, betekent voor mij dat we veel goede meters maken."