
Community-first bureau AWOL haalt 'droomklant' FEBO binnen
Na een pitchtraject is AWOL het nieuwe creatieve bureau van FEBO. Het community-first bureau gaat de komende tijd aan de slag met creatieve campagnes en social content rondom de iconische formule die bekend staat om zijn automatiek en snacks. Daarmee neemt het snackmerk afscheid van zijn vorige creatieve partner Natwerk.
Op de foto: een deel van het AWOL-team geniet van een vette hap
De kennis van AWOL over communities gaf uiteindelijk de doorslag voor FEBO. "Dat zit in hun DNA, net als bij FEBO. Jong team, bomvol energie, en bovenal: échte FEBO-fans. Ze snappen ons, leven het merk en dragen dat met trots mee. Precies de match die je zoekt. Ze weten echt te FEBONISEREN", aldus Dino Lobbes, Operationeel Directeur van FEBO.
De nieuwe samenwerking is een grote eer voor AWOL, dat in 2022 werd opgericht. Voor het jonge bureau is community meer dan een buzzwoord. "Niet praten óver community, maar er onderdeel van zijn is wat voor ons het verschil maakt", zegt oprichter Salim Abousallam. "FEBO is voor ons een droomklant: een merk met diepe wortels dat tegelijkertijd openstaat voor vernieuwing; een perfect recept voor community building." Eerder maakte het bureau werk voor onder andere deelscootermerk Check en fastfoodketen Wingstop.
FEBO en AWOL trappen de samenwerking af met een reeks campagnes waarin het Amsterdamse karakter van het merk en de verbinding met de community centraal staan.