Content Icons nu onderdeel van Ace

Content Icons nu onderdeel van Ace

14-07-2022 (09:50) - Bureaus

Influencer marketing bureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van Ace. Met de toetreding van Content Icons versterkt Ace haar positie in het jongerendomein.
 
Content Icons heeft een kwalitatief netwerk van talenten die hun eigen community bedienen. Dit stelt merken in staat om zich te mengen in jongere doelgroepen. Content Icons is het twaalfde label van de bureaugroep.
 

Over Content Icons

Content Icons is opgericht door Sara Rottenberg en groeide de afgelopen jaren uit tot een van de leidende bureaus op het gebied van influencer marketing in de Benelux. Het bureau werkt voor merken als Dior, Zalando en Coca-Cola en heeft influencers in verschillende domeinen, zoals fashion, sport, gaming en entertainment. Content Icons vertegenwoordigt diverse talenten exclusief, waaronder Rianne Meijer, Jutta Leerdam, Stefan de Vries, Hanwe Chang en Romee Strijd. Onlangs lanceerde het bureau samen met Bram Krikke een eigen chips merk 'Krikkies'.
 
Rogier IJzermans, CEO van Ace: "Sara is een van de meest getalenteerde jonge ondernemers die ik ken. Voor mij vertegenwoordigt ze de nieuwe generatie. Zowel in mensen die ze om zich heen verzamelt, als in doelgroepen die ze met haar talenten bereikt. Merken worden gebouwd vanuit cultuur, en een sterke vertegenwoordiging in de communities van die culturen is cruciaal om succesvol en relevant te blijven. Dat is precies wat Content Icons goed doet. Gecombineerd met de andere labels binnen onze groep, creëert dit een hele krachtige nieuwe propositie voor merken die mee willen in de wereld die steeds meer verjongt."
 
Sara Rottenberg: "Influencer marketing staat in mijn ogen nog in de kinderschoenen. De wereldwijde markt is in de afgelopen acht jaar gegroeid van 200 miljoen tot 10 miljard omzet. Er is in deze jonge wereld nog veel professioneel terrein te winnen. Ik zie onze talenten als creators. Door hen vanaf de start in het proces te betrekken ontstaan er authentieke campagnes voor merken. Door het samengaan met Ace, kunnen wij de potentie van deze talent-first benadering nog meer benutten. Ook kunnen wij doorbouwen aan nieuwe proposities, zoals Next Icons, dat zich toelegt op het talent van morgen. Ik voelde me meteen sterk aangetrokken tot de open cultuur van Ace en het ondernemende model dat gehanteerd wordt. Waarbij de oprichters mede aandeelhouder worden van de groep. Zo bouwen we samen verder aan de gezamenlijke visie."
 

Media

Marketing

Economisch