Contentoo kiest na pitch voor Alpha Tango
Contentoo heeft een uitgebreide rebranding ondergaan. Na een pitch koos het platform voor digital experience studio Alpha Tango uit Amsterdam. De opdracht was een nieuwe visuele identiteit, een frisse positionering én een volledig opnieuw ontworpen website die fungeert als leadgeneratiekanaal en kennisplatform.
Contentoo is een platform voor contentcreatie en verbindt bedrijven zoals Booking.com, Shopify en Mollie met ervaren contentprofessionals wereldwijd. Naast het facciliteren van de productie van content helpt Contentoo bedrijven bij het efficiënt inrichten van hun content processen. Om deze uitgebreide dienstverlening krachtiger te weerspiegelen, werd Contentoo Alpha Tango ingeschakeld; voor een nieuwe identiteit en website die zowel hun expertise als mensgerichte aanpak benadrukken.
Een platform dat inspireert
De vernieuwde website functioneert niet alleen als visitekaartje, maar ook als een krachtig leadgeneratiekanaal. Het is ontworpen om bezoekers soepel door de customer journey te begeleiden en waardevolle kennis te delen, zoals thought leadership, klantcases en sectorinzichten. Met deze herpositionering zet Contentoo zichzelf neer als een toekomstgerichte partner voor bedrijven die willen groeien met schaalbare en hoogwaardige content.
Optimisme en menselijkheid in tijden van AI
Thomas van Till, Head of Marketing & Growth bij Contentoo: “Onze identiteit en website waren toe aan een redesign, passend bij de groei en diversiteit van onze diensten sinds 2017. Het nieuwe kleurenpalet brengt deze rijkdom krachtig tot uiting en sluit perfect aan bij wie we zijn. Alpha Tango heeft dit geweldig vertaald, met een mix van creativiteit en scherp inzicht in onze jonge organisatie en cultuur. De nieuwe stijl is gelanceerd en we krijgen veel positieve reacties in ons netwerk. Het past 100% bij Contentoo!”
Tobias van Veen, co-founder en Creative Director Alpha Tango: “De rebranding van Contentoo vroeg om meer dan alleen een esthetische make-over. Door onze Strategy by Design-methodiek konden we vanaf het begin alle stakeholders meenemen in het proces, wat zorgde voor een snellere en effectievere aanpak. Dit leidde tot een nieuwe identiteit, doorgevoerd in alle middelen. Een nieuwe beeldtaal die optimisme en menselijkheid uitstraalt in tijden van AI. Het resultaat is een platform dat hun veelzijdigheid weerspiegelt en tegelijk gebruiksvriendelijk is.”