Creatief management 'The DC' wil revolutie in creatief speelveld

Creatief management 'The DC' wil revolutie in creatief speelveld

04-04-2024 (15:15) - Bureaus

Het traditionele reclamelandschap is geleidelijk aan het veranderen. Steeds vaker nemen reclamebureaus en adverteerders het heft in eigen handen door commercials zelf te produceren. Een aantal reclamebureaus richt zelfs een in-house productietak op, zoals TBWA met Vidiboko en Alfred met Freddy. Echter blijkt het vinden van een perfecte match tussen opdrachtgever en maker nog vaak een uitdaging.

The Director’s Cut (The DC) is niet te missen in dit veranderende landschap. Het management selecteert constant de meest getalenteerde makers uit de wereld van fotografie en film en verbindt hen met opdrachtgevers voor diverse projecten. Of het nu gaat om een productiehuis, reclamebureau of rechtstreeks voor een merk; The DC focust op het vinden van de perfecte creatieve match.

Vrijheid op één

Eef Baggermans, één van de oprichters van The DC, gelooft in de vrijheid voor makers: "Onze makers houden zelf de regie in handen en zijn vrij om te werken voor iedere opdrachtgever, zonder exclusieve verbondenheid aan een productiehuis. Wij zijn er vooral om ruimte te creëren voor makers en hun creatieve visie.” 

Het creatieve management biedt makers de ondersteuning en begeleiding die je als maker verdient wanneer je zelfstandig opereert. The DC staat garant voor een soepele afhandeling van randvoorwaardelijke zaken, zodat makers zich volledig kunnen focussen op het artistieke proces.

Achter de schermen

Achter 'The Director’s Cut' staan Esther Bax en Eef Baggermans met meer dan een decennium aan ervaring in het reclame- en productielandschap. Gedurende de afgelopen tien jaar waren zij al van vele markten thuis. Zo werkten zij aan campagnes voor onder andere Mitsubishi, Bavaria, Jumbo, De Efteling en het Noordbrabants Museum. Baggermans en Bax begrijpen de uitdagingen van makers en opdrachtgever als geen ander.

Juiste mentaliteit

The DC vertegenwoordigt een breed scala aan creatief talent in de wereld van fotografie en film, waaronder regisseurs, DOP’s en fotografen. Bovendien houdt The DC vast aan hoge standaarden, met een selectieproces dat niet alleen kijkt naar portfolio's en stijlen, maar ook naar de juiste (set)mentaliteit van de makers.

Het management streeft ernaar het creatieve speelveld te transformeren en makers en opdrachtgevers in een vroeg stadium samen te brengen. Waarbij alle partijen kunnen profiteren van een naadloze samenwerking en ongekende mogelijkheden voor creatieve expressie.


Media

Marketing

Economisch