Dawn lanceert nieuwe 'creatieve driehoek' design, art en copy

20-08-2024 (13:45) - Bureaus

Merkbureau Dawn versterkt haar creatieve vloer door te kiezen voor een unieke aanpak waar de driehoek van design, art en copy een centrale rol speelt. Deze visie wordt uitgedragen door een nieuwe creatieve directie, die sinds de overstap van Brenda Waegemaekers van KesselsKramer naar Dawn compleet is.

De creatieve driehoek bestaat uit Niek Kessels (CD of Design), Sharon de Graaf (CD of Art), en Brenda Waegemaekers (CD of Copy). De ‘ongewone’ keuze voor een driehoek in een bureauwereld waarin art-copy duo’s en gescheiden afdelingen de norm zijn past naadloos in de strategie van het herboren bureau.

“In een tijd met meer kanalen en meer complexiteit in marketing dan ooit is het bouwen van een opvallend consistent en consistent opvallend merk de belangrijkste taak voor merkbureaus en marketeers. Dat begint bij het merk en gaat verder dan campagnes of activatie. Met Brenda, Niek en Sharon hebben we een creatieve directie die dat als geen ander kan en begrijpt", zegt managing Partner Jurian van der Hoeven.

Zo legt Dawn meer nadruk op branding en het bouwen aan impactvolle en effectieve merken. Die benadering zorgt voor resultaat: de rebranding en merkcampagne voor De Baak won afgelopen jaar een zilveren Effie. Daarnaast is het bureau dit jaar betrokken bij vier volledige rebrandings en introducties, waaronder de recente merkcampagne voor Vandebron.

Brenda Waegemaekers: “Als je merken wilt bouwen die dingen veranderen, moet je ook hoe je werkt opnieuw blijven uitvinden. Mijn nieuwe rol bij Dawn, binnen de nieuwe creatieve driehoek, geeft mij de kans om elke merkuitdaging vanuit meerdere hoeken te bekijken, binnenstebuiten te keren of om te draaien. En ik kan zeggen: it feels good.”

Niek Kessels: “Design is niet het einde van de lijn of een cosmetisch tussenstation, maar een integraal onderdeel van het bouwen van sterke merken.” Sharon de Graaf: “Met deze aanpak sluiten campagnes en branding naadloos op elkaar aan, en creëren we samen een krachtig merk-universum dat overal tot leven kan komen.”

Van links naar rechts: Niek Kessels (Creative Director of Design), Sharon de Graaf (Creative Director of Art),
Brenda Waegemaekers (Creative Director of Copy). Fotografie: Elza Jo (100%
).

 


 


Media

Marketing

Economisch