dBOD-design maakt kans in Cannes

23-06-2015 (10:12) - Bureaus

Mochten de creatieven van Wieden+Kennedy Amsterdam nog in een roes zitten vanwege de Leeuwen-winst van gisteravond: wake up and smell the coffee! Er zijn weer twee nominaties binnen.
 
Bij Design slechts 1 Nederlandse kanshebber: dBOD Amsterdam dat de ‘Amsterdam Originals Rijksmuseum Bottles’ ontwierp in opdracht van Heineken. In de categorieën Glass en Product Design is Nederland helemaal niet in de race voor een of meerdere Leeuwen.
 
W+K staat tweemaal vermeld op de shortlist Cyber dankzij de ‘Imagination Machine’ die het bureau bedacht en ontwikkelde voor luchtvaartmaatschappij S7. Men staat niet alleen op de lijst: de #happytohelp-campagne die DDB & Tribal Amsterdam maakte in opdracht van KLM, bereikte maar liefst driemaal de Cyber-shortlist. Dat kan toch niet misgaan, zou je denken!
 
Maar vlak in de categorie Cyber JWT Amsterdam ook niet uit, dat met ‘Taste the translation’ voor Elan kans maakt op een Leeuw.
 
De aangrijpende ‘Death Penalty’-campagne van Ogilvy & Mather Amsterdam in opdracht van Amnesty International, is de enige Nederlandse shortlistnominatie voor een Radio Lion.
 
Bij de Young Director Awards doet ons land goed mee. Zevemaal op de nominatielijst. 
 
Of bovenstaande nominaties daadwerkelijk winnen, weten we morgenavond. Vanavond worden eerst de Media, PR, Outdoor, Glass en Creative Effectiveness Lions, de Young Lions Media en PR-competitiewinnaars bekendgemaakt. 

Media

Marketing

Economisch