DDB Unlimited en 180 fuseren

13-12-2022 (12:19) - Bureaus

DDB Unlimited en 180 gaan fuseren. Beide bureaus zullen integrereren en vestigen zich in het eerste kwartaal van 2023 in het huidige 180-kantoor aan de Herengracht in Amsterdam. Of er bij deze fusie banen gaan sneuvelen, is nog niet bekend. Op 12 december zijn medewerkers en klanten van beide bureaus op de hoogte gesteld.

Vooralsnog blijven de bueraus wel opereren onder eigen naam. Dat geldt ook voor DDB-dochter Eigen Fabrikaat. Eigen Fabrikaat iverhuist in het eerste kwartaal van 2023  ook met DDB mee naar de Herengracht om te kunnen profiteren van de synergetische voordelen.

Sander Volten, Global CEO 180, zal de groep leiden en een nieuwe organisatie ontwikkelen waarin een geïntegreerd aanbod van talent, creativiteit, en expertises voor klanten centraal staat. DDB Unlimited verhuist naar het kantoor van 180 aan de Herengracht. De merken 180 en DDB Unlimited blijven intact.

De bundeling van 180 en DDB Unlimited moet de ontwikkeling van beide bureaus lokaal en internationaal gaan  accelereren. Volten, een dag nadat het nieuws op de redactie van fonk maagzine al bekend was: “Een heel spannend moment voor ons allemaal. 180 en DDB Unlimited delen dezelfde visie en zijn goed voorgesorteerd op de eisen in de markt van vandaag en morgen. Met de combinatie van lokale en internationale expertise en klantportfolio’s bieden we klanten en medewerkers de beste end-to-end creativity en groeipotentie in de markt”.

Dick van Der Lecq, CEO DDB Unlimited: Dit is een enorme versnelling in onze groeiambities. Het management van beide bureaus kent elkaar goed, zodat we snel kunnen schakelen. Aad Kuijper, die al langer op zoek was, ziet in Pol Hoenderboom zijn ideale opvolger. En ik kijk er zelf naar uit
om samen met Sander en onze teams aan dit nieuwe hoofdstuk te bouwen.

Of er met deze fusie banen gaan sneuvelen, willen de twee directeuren niet bevestigen. De klanten van beide bureaus zijn op maandagavond voor de aankondiging van de fusie op de hoogte gebracht.


Media

Marketing

Economisch