DDMA publiceert whitepaper over MarTech

19-09-2023 (10:09) - Bureaus

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack.

Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld, met daarin een overzicht van alle technologieën die je in deze nieuwe realiteit kunt inzetten.

Verschuiving naar privacy-first

De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy wordt gestimuleerd vanuit verschillende hoeken. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd (of hebben aangekondigd dat in de toekomst te gaan doen). Ook zijn er (Europese) wetswijzigingen aangekondigd die het compliant gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. Daarnaast hebben we te maken met een consument die steeds bewuster en steeds meer eist van organisaties met wie ze hun gegevens delen.

Third-party cookies en nieuwe technieken

In dit whitepaper zoomt DDMA in op nieuwe technologieën van grote tech-partijen als Google, Apple en Meta, maar ook van lokale spelers als DPG Media. Zijn dit de oplossingen die we nodig hebben? En zo ja, hoe richten we deze compliant in? Vanuit technisch en vooral juridisch perspectief werpen we een blik op de nieuwe alternatieven voor third-party cookies. Hiermee biedt DDMA concrete handvatten om te beoordelen of én hoe je deze oplossingen zou kunnen inpassen in jouw organisatie. Dit whitepaper helpt marketeers meer inzicht te krijgen in de juridische kaders en juristen om het proces achter de techniek beter te begrijpen.  


Media

Marketing

Economisch