De FONK150 Best Agencies 2022 staat live!

23-11-2022 (10:30) - Bureaus

Het samenstellen van de FONK100 betekende elk jaar een aanslag op het uithoudingsvermogen van de fonk-redactie. Maar dit jaar spant de kroon, want fonk magazine lanceert de FONK150 Best Agencies 2022. Maak kennis met de 150 bureaus met de meest tevreden opdrachtgevers van 2022!

Welke bureaus hebben de meest tevreden opdrachtgevers van Nederland? Hoe stelt de redactie de lijst samen en waarom loopt de FONK150 Best Agencies van A tot Z en niet van 1 tot en met 150? Hoe scoren bureaus op creativiteit, effectiviteit en hoe goed doen ze het voor hun opdrachtgevers als business accelerator? Vandaag lees je in de editie FONK150 Best Agencies 2022 de antwoorden op deze vragen, inclusief een sneak peek op de integrale uitslagen van het grote Bureau Klantttevredenheidsonderzoek 2022.

Gemiddelde van 8 of hoger

Dit jaar lag de lat bij het samenstellen van de FONK150 best Agencies weer een tandje hoger; het aantal deelnemers aan de 28e editie van het Bureau Klanttevredenheidsonderzoek bereikte dit jaar een alltime high. En niet alleen dat; dit jaar was het niet langer voldoende om een gemiddelde klanttevredenheid te scoren van een 7 of hoger om de FONK150 Best Agencies te halen, maar was een minimale gemiddelde score van 8+ de bottomline voor een plek in de FONK150.

Zo verover je een plek in de FONK150 Best Agencies

Wil je weten wat de criteria zijn om volgend jaar ook een plek in de FONK150 te veroveren: blader dan door naar pagina 65, en je weet precies aan welke voorwaarden je als bureau moet voldoen om in aanmerking te komen voor een positie op de coolste bureaulijst van het jaar.

Best of the Best 2022

We geven alvast een paar eerste insighst uit het bureau-onderzoek van 2022, dat ook dit jaar aan de basis ligt van de FONK150 Best Agencies 2022. Digital agency Webton (middelgroot 1) haalde in 2022 de hoogste gemiddelde klanttevredenheid in het hele onderzoek. Bij de digital agencies zijn er verder ook nummer-1 posities voor Team Nijhuis (groot), Inventus (middelgroot 2) en MegaWatt Digital (klein).

Full Service bureaus

Bij de full service bureaus scoren Fightclub (groot), Crossmarks (middelgroot 1), Vertigo 6 (middelgroot 2) en Finally an agency (klein) een nummer 1 positie. Bij de grote full service bureaus staat overigens ook Dentsu Creative Amsterdam ongehoord te shinen, al wordt het wèl op de hielen gevolgd door DEPT. 

Activatie, branding, BtoB en Content Creaton

Bij de Activatie bureaus vermelden we hier vast Young Perfect, HOKRA en Activation Heroes, die elk in hun eigen groottegroep het hoogst scoorden op gemiddelde klanttevredenheid.
In de categorie Branding zijn dat Resoluut, Studio Piraat en Creamy Concepts.
De best presterende Business to Business Agencies zijn BOOM (middelgroot 2) en Leadscope (middelgroot 1) en JA! branding agency.
Voor Content Creation melden we: Somention (groot), Dorst & Lesser (middelgroot 1), Qontent Matters (middelgroot 2), en WeDigital (klein).

Design bureaus en mediabureaus

De bureaus met de hoogste klanttevredenheid onder de designbureaus: DartGroup (middelgroot 1), Brum Design (middelgroot 2), en Bureau Peppr (klein).
Bij de mediabureaus vermelden we STROOM (middelgroot 1) en Olifant Media (middelgroot 2).

PR en video production

In de nieuwe categorie Public  Relations zien we Team Lewis (groot) en HPB Het PR Bureau(middelgroot 1) scoren. 
Ook nieuw is de categorie Video Production en daarin zijn GIG creative fim production (middelgroot 2), en Popcorn Stories (klein) de agencies met de meest tevreden opdrachtgevers van 2022.

Scoren op kernkwaliteiten

Ook in de FONK150: naast de in Nederland wereldberoemde FONK150 Best Agencies 2022 vind je in deze uitgave ook 21 Turbotalks met een breed scala topspecialisten van bureaus die hun sporen hebben verdiend als we het hebben over bureaus met de meest tevreden opdrachtvers van Nederland. Een must-read: de 14 bureaus die dit jaar in de Who to Watch-selectie excelleerden. Tip: kijk in de FONK150 vooral ook naar de lijsten die we hebben samengesteld van de bureaus die de de hoogste klanttevredenheid hebben behaald op de kernkaliteiten Creativiteit, Effectiviteit en het Functioneren als Business Accelerator. Want dat zijn de drie kwaliteiten die iedere opdrachtgever in zijn bureau zoekt!

Koop FONK150 Best Agencies nu als losse editie!

Geen abonnement p fonk magazine? Bestel de FONK 150 Best Agencies 2022 nu als los exemplaar. Voor print geldt: wie het eerst komt die het eerst maalt; er zijn niet veel exemplaren meer na te bestellen. Bestellen kan hier.

Àlle uitslagen in de jaaruitgave Red Alert 2022

De FONK150 is dè sneak peek op het de jaaruitgave Red alert. Dit bureau-jaarboek van 2022 verschijnt in december en gaat een jaar lang fungeren als dè vraagbaak voor marketeers en brandowners die zich willen (her)oriënteren op de Nederlandse bureauwereld. Hierin ook zijn letterlijk alle tabellen te vinden over alle specialisaties en alle groottegroepen met de uitslagen over 13 disciplines van àlle bureasu die deelnamen aan het onderzoek en die een gemiddelde klanttevredenheid scoorden van 7+.
Uiteraard is de jaaruitgave verrijkt met de FONK150 Best Agencies lijst en presentaties van een representatieve, diverse groep bureaus. In de digitale uitgave van het jaarboek vind je ook weer de videaopresentaties terug van de bureaus van de FONK150 Best Agencies 2022.

Vis niet achter het net!

Nog geen exemplaar van het Red Alert 2022 besteld? Doe dat dan snel in de webshop van fonk magazine, want we weten nu al dat het bureau jaarboek Red Alert 2022 in december is uitverkocht. Bestel het Red Alert 2022 hier.

Aanmelden voor het bureau onderzoek 2023

Met het verschijnen van de FONK150 Best Agencies 2022, geeft de redactie van fonk magazine ook het startsein voor het aanmelden voor het bureau klanttevredenheidsonderzoek en de FONK150 Best Agencies 2023. Bureaus die willen deelnemen aan het Bureau Klanttevredenheidsonderzoek 2023 kunnen zich nu aanmelden bij de hoofdredactie, nicolette@fonkmagazine.nl onder vermelding van ‘deelname bureau klanttevredenheidsonderzoek 2023’. Je ontvangt dan de aanmeldingsformulieren. De kosten voor deelname aan het onderzoek 2023 zijn €102,50.

Ook voor 2023 geldt: resultaten worden alleen gepubliceerd bij een berekend gemiddelde van 7 of hoger. Voor een positie in de Fonk150 heb je een minimale gemiddelde score van 8 of hoger nodig. Opdrachtgevers van bureaus werken mee op basis van anonimiteit. Als de resultaten niet worden gepubliceerd, ontvang je als bureau wel de uitslagen van het onderzoek (veldwerk door Multiscope) voor eigen gebruik.

De FONK150 2022 is powered by ConceptD

 


Media

Marketing

Economisch