De Hypotheekshop kiest voor TheMerge en lanceert merkcampagne ‘Tijd voor jouw plan’

De Hypotheekshop kiest voor TheMerge en lanceert merkcampagne ‘Tijd voor jouw plan’

08-08-2025 (12:06) - Bureaus

De Hypotheekshop heeft na een bureau oriëntatie gekozen voor TheMerge als creatief partner. Samen ontwikkelden zij een nieuwe merkpositionering, die deze week voor het eerst zichtbaar wordt in een landelijke campagne. Met de positionering Tijd voor jouw plan, gebaseerd op het usefulness model, zet De Hypotheekshop een nieuwe stap in haar merkontwikkeling.

De campagne maakt duidelijk welke rol De Hypotheekshop wil spelen in het leven van mensen. “Klanten ervaren bij grote financiële beslissingen vaak tijdsdruk, zoals snel moeten bieden voordat een huis weg is of een korte bedenktijd. Terwijl het meestal gaat om de grootste financiële keuze van hun leven,” zegt Annabelle Joosten, Marketing manager bij De Hypotheekshop. “Met deze campagne willen we laten zien dat De Hypotheekshop juist wél de tijd neemt. Tijd om goed te luisteren, mee te denken en verder te kijken dan alleen de hypotheek. Want achter elke financiële vraag van onze klanten zit eigenlijk een groter levensplan. Dat is waar het om gaat.”

“Het is onze ambitie dat Tijd voor jouw plan meer is dan een merkpropositie,” zegt Michiel Meijer, Commercieel Directeur bij De Hypotheekshop. "Wat we in onze communicatie beloven, moeten we elke dag in al onze vestigingen waarmaken. Van Zeeland tot Groningen en van Alkmaar tot Zwolle."

Ook de franchisenemers van De Hypotheekshop speelden een actieve rol. Frank Jockin, Creative Partner bij TheMerge: “Zij spreken dagelijks met klanten en weten als geen ander welke vragen en twijfels er leven. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt tijdens het ontwikkelingsproces van de positionering en de campagne.”

De campagne is vanaf deze week zichtbaar via de vestigingen van De Hypotheekshop, op social media, online video en binnenkort ook op radio. 

Credits

De Hypotheekshop: Annabelle Joosten, Michiel Meijer, Sophie van Hal
Bureau: TheMerge
Media: Abovo Maxlead
Geluid & Muziek: Jasper Ras, Earforce
Productie: TheMerge Content 


Media

Marketing

Economisch