DELA kiest voor TBWA en Wefilm
Na een brede bureau-oriëntatie heeft coöperatie DELA voor een combinatie van twee creatieve bureaus gekozen: TBWA\NEBOKO en Wefilm Creative Agency.
Het initiatief om samen te werken voor deze opdrachtgever komt vanuit de beide bureaus. TBWA en Wefilm waren afgelopen Dutch Creativity Awards de 2 bureaus met de meeste bekroningen van Nederland.
Samenwerken
Coöperatie DELA startte in 2023 een bureau-oriëntatie waarvoor het een vijftal bureaus uitnodigde, waaronder TBWA\NEBOKO en Wefilm Creative Agency. “Het voelde voor ons niet goed om onafhankelijk van elkaar deze gesprekken te voeren vanwege de gezamenlijke historie op deze opdrachtgever. Daarom hebben we voorgesteld om samen te werken.” aldus Darre van Dijk. In het verleden werkten Van Dijk en Rik Ledder, toen nog namens Ogilvy, samen met Wefilm op de Waarom Wachten campagne, die in 2013 een Grand Prix won bij de Cannes Lions.
Één team
“We werken als gelijkwaardige bureaus samen, waarbij we op strategie, concepting en productie upteamen. We vormen één team, dat elkaar aanvult en versterkt. Dat het zo goed werkt is best bijzonder en komt doordat het onderling vertrouwen groot is,” aldus Roel Welling van Wefilm Creative Agency, die samen met Van Dijk de creatieve directie op het account voert.
Nienke van den Nieuwenhof van coöperatie DELA licht toe: “We hebben voor deze combinatie gekozen vanwege de goede samenwerking in het verleden en de uitdaging waar we nu voor staan. We vinden nu samen een synergie waar we bijzonder trots op zijn.”