Den Haag kiest voor Donkergroen creators voor opening culturele seizoen

22-11-2022 (11:55) - Bureaus

Na een aanbestedingsprocedure heeft het Haags Cultuuroverleg in samenwerking met de Gemeente Den Haag gekozen voor Donkergroen creators als nieuwe organisator van de opening van het culturele seizoen.

Donkergroen creators is inmiddels een gevestigde naam in de Haagse evenementensector. Zo organiseert het bureau al jaren Museumnacht Den Haag, Museumnacht Kids en de Bunkerdag. “We zijn trots dat we hier nu ook de opening van het culturele seizoen in Den Haag aan toe mogen voegen.”, laat Romy Fortuin, mede-oprichter van Donkergroen creators, weten. Er wordt in de organisatie nauw samengewerkt met twee andere bekende Haagse bureaus. Smith Communicatie zal de PR van het evenement op zich nemen en Modern Media Hub ontwikkelt de website.

Samen met compagnon Ivo Nederpelt schreef Romy Fortuin het winnende voorstel waarmee de opening van het culturele seizoen een hele andere vorm gaat krijgen. “We zetten ons al jaren in om cultuur toegankelijk te maken in Den Haag, voor alle inwoners van de stad. Dat doen we door cultuur de wijken in te brengen, mensen letterlijk een voet over de drempel van instellingen te laten zetten en door online sterk aanwezig te zijn. Kennismaking met en beleving van cultuur vindt namelijk zowel in de fysieke wereld als in de online wereld plaats. Deze overtuiging is in september 2023 terug te zien, wanneer we aan iedereen laten zien wat voor moois de stad te bieden heeft aan podiumkunst, in al haar vormen en verscheidenheid.”, aldus Fortuin.

Over Donkergroen creators

Donkergroen creators is een creatief bureau dat niet gelooft in stilstaan. Ze zijn gespecialiseerd in evenementen en communicatie met een team dat bestaat uit onafhankelijke verbinders. Met hun verbeelding, kennis en vaardigheden realiseren zij verandering, vernieuwing, verbinding, succes en plezier. Het resultaat noemen zij “next level playing fields”. In de culturele en sociaal-maatschappelijke sector onderneemt Donkergroen creators zelf met concepten die zij bedenken en uitvoeren, zoals Museumnacht Den Haag, Museumnacht Kids en Bunkerdag. Daarnaast doen zij communicatie en evenementen voor diverse culturele, duurzame of maatschappelijke opdrachtgevers.


Media

Marketing

Economisch