Dentsu Creative Amsterdam winnaar Rabo-pitch
Dentsu Creative is het nieuwe bureau van Rabobank. Ook Joe Public en DDB Amsterdam namen deel aan de laatste ronde van de pitch.
Dentsu Creative gaat aan de slag met de nieuwe merkcampagne van de bank. De samenwerking moet de positionering van Rabobank als coöperatieve bank verder versterken door merk, business en maatschappelijke betekenis nadrukkelijker met elkaar te verbinden.
"We willen dat het merk de basis legt voor groei via relevante commerciële en coöperatieve klantproposities en activatie van collega’s, leden, sponsoring en partnerships"
Bij Rabobank trokken de teams van Global Branding en Marketing Retail NL samen op in deze bureauselectie, die werd begeleid door creative consultant Peter van Leeuwen van Leone. Het team dat zich bij Rabobank met Coöperatieontwikkeling bezig houdt, was ook nauw betrokken.
Global Head of Brand Chris Kersbergen licht toe dat Rabobank zocht naar een geïntegreerde manier om binnen en buiten Nederland gedegen te bouwen aan een sterk coöperatief merk: “Wat we willen is dat het merk de basis legt voor groei via relevante commerciële en coöperatieve klantproposities en activatie van collega’s, leden, sponsoring en partnerships. Hiermee kunnen we ons coöperatieve karakter ook voor nieuwe generaties relevante betekenis en kleur geven.”
Ingrid van der Chijs, Head of Marketing Development & Experts in het Marketing Retail NL team: “Door een nieuwe manier van campagnevoeren waarin merk en business elkaar echt versterken, willen we nog zichtbaarder worden; en kunnen we gedurende het hele jaar relevante klantproposities activeren en zo een sterkere bijdrage leveren aan de groei van ons marktaandeel.”
frisse dosis modern creativity
Boris Nihom, CEO Dentsu Creative Amsterdam: 'We zijn hartsikke blij met Rabobank als nieuwe klant. Een iconisch merk met 125 jaar historie als coöperatieve bank, op zoek naar een frisse dosis modern creativity.'
De planning van de eerste uitingen stellen Rabobank en Dentsu Creative op een later moment vast. De samenwerking met DDB Amsterdam loopt nog door tot de aanvang van de nieuwe campagne.