Dentsu Creative breidt Social & Entertainment team verder uit

09-03-2023 (12:33) - Bureaus

Het Amsterdamse Dentsu Creative heeft grote ambities om de Social & Entertainment hub verder te laten groeien. Daarom wordt het team niet alleen vergroot, maar met name verbreed in kennis en kunde. Het bureau wil hiermee nog meer opdrachtgevers voor zich winnen die geloven in social brand building.

Anne Merel Verleun startte op 1 maart als Creative Director. Zij was voorheen Creative Director bij Hammerfest. Bij Dentsu Creative Amsterdam gaat zij het social team van creatives en makers aansturen en zal zij samen met Michael Nap de dagelijkse leiding op zich nemen van de Social & Entertainment hub.

Eind vorig jaar kwam Maarten Withoos al over van influencer marketing bureau FIRST. Met zijn achtergrond in influencer marketing ziet Dentsu Creative hem als een aanwinst in de mix van het accountteam. Maarten is verantwoordelijk voor het Karwei en Randstad account en daarmee nauw betrokken geweest bij de social campagnes voor ‘Randstad andersom solliciteren’ en ‘Randstad career mode’.

Ook komt er een jong getalenteerd team naar het Amsterdamse bureau. Dion Keizer (voorheen bij Mr. Koreander) en Hesté Coetzee komen de always-on redactie versterken. Het redactieteam is onder leiding van Editor-in-chief Charlene-Clair de Recht mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse content die wordt gemaakt voor (o.a.) TikTok, Snap en Instagram.

Michael Nap (Head of Social & Entertainment): “Steeds meer merken zien in dat social in de punt zetten van de media- en middelenmix bijzonder veel goede resultaten oplevert. Om dat écht goed aan te pakken moeten merken investeren in een strakke social identity, social frist campagnes en een always on laag die echt iets toevoegt aan het overvolle social landschap. Met deze uitbreiding is ons team een reflectie van wat merken nodig hebben om groot te worden middels social en zijn wij klaar voor de toekomst.”

v.l.n.r.: Maarten Withoos, Dion de Keizer, Anne Merel Verleun, Hesté Coetzee & Michael Nap


Media

Marketing

Economisch