Dentsu lanceert RetailMedia Solutions
Dentsu Benelux lanceert, na drie jaar (internationale) voorbereiding: RetailMedia Solutions. Dit programma maakt RetailMedia integraal onderdeel van een mediastrategie, de planning en inkoop bij alle teams binnen dentsu.
Voor zowel retailers (sell side) als voor merken (buy side) is er de laatste jaren veel veranderd. Zo zijn er aan de kant van de retailers steeds meer (digitale) mogelijkheden om hun waardevolle klantdata en eigen platformen open te stellen als advertentiekanaal voor hun partners.
Shoppinggedrag wezenlijk veranderd
Maar voor merken is de afweging om RetailMedia als onderdeel van de mediamix in te zetten steeds relevanter. Shoppinggedrag van consumenten is wezenlijk veranderd voor zowel de oriëntatiefase tot aan de aankoopfase.
Dentsu is uniek gepositioneerd tussen merken en retailers. Ze hebben enerzijds specialisten op (digitaal) performance waar de inzet RetailMedia een steeds grotere rol in search gaat spelen door veranderend consumentengedrag en anderzijds bewaken ze de bigger picture waar merk, performance en nu dus ook trade samen moeten komen in alle kalenders, plannen en budgetten. Voor zowel merken die in het schap liggen (endemic) als voor merken die niet in het schap liggen (non-endemic)
Mark Rijsdijk, Director of Operations dentsu Benelux: ‘Vergeet stickers op de winkelvloer. Dentsu RetailMedia Solutions overbrugt de kloof tussen oud en nieuw en transformeert RetailMedia tot een geïntegreerde krachtpatser. In het dynamische Retail landschap is de toekomst digitaal. Dentsu Retail Media Solutions omarmt deze verschuiving en verenigt de customer journey. Wij verstaan zowel consumenten als shoppers als geen ander. Mensenkennis zit in ons DNA. Door deze kennis en juist gebruik van onze CCS-consumenten tooling, plannen én executeren wij retail en media in één. Dit zorgt voor een verhoogde efficiëntie en media effectiviteit, die het verschil maakt voor onze klanten. Wij kijken er erg naar uit om nog meer data en expertise te benutten, om zo nog meer impact te stimuleren in onze branche. Wij zijn toekomst klaar.’