Deze 26 campagnes bemachtigen een Esprix

Deze 26 campagnes bemachtigen een Esprix

11-04-2025 (13:20) - Bureaus

Op 15 mei worden in totaal 32 Esprix’s uitgereikt aan 26 verschillende campagnes. Dit jaar voeren DDB Amsterdam en Fitzroy samen het bureauklassement aan, met ieder drie bekroningen. Tijdens de feestelijke uitreiking in het STRAAT Museum wordt duidelijk welke kleur de awards krijgen: brons, zilver of goud.

Esprix bekroont ieder jaar de meest succesvolle, jaloersmakende marketingcommunicatie campagnes op een podium. Het is de enige award waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren, mede daardoor één van de meest prestigieuze uitreikingen van ons land.

De diversiteit van de jury zorgt ervoor dat de cases vanuit elk perspectief worden bekeken. Zij beoordelen de inzendingen bovendien gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Annette Menheere, Eindjuryvoorzitter: "We zien ook in de inzendingen van dit jaar een divers palet aan soorten cases en campagnes met fantastisch resultaat. Ik zou bijna willen zeggen: een jaloersmakend jaar!"

De bekroningen per categorie op een rij:

Business for good

Heilige grond
Beter boompje i.s.m Het Grondstoffenbos
Fama Volat

Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Jeugdloon Campagne
FNV Young & United
Young Ones Media

KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Business to business & Employee experience

Give a Nod to the Mod
Nationale Politie
The Invaders, Initiative

Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen
Rabobank
Kaliber

Business to consumer

Chicken & Whattt?!
McDonald’s Nederland
ACE Social

Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Online Privacy
Consumentenbond
N=5, Mediaplus

Charity & Not for profit

De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Ik bepaal zelf wie m'n.. mag zien
HelpWanted
Johnny Wonder

Consumer services

ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Big Spender
ABN AMRO
ACE

Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Durables

Hoe Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen
Toyota - Louwman & Parqui
DDB Amsterdam, Carien de Bas, Wavemaker, StudioM, Coebergh, Fabian and Jasper, Bacx Projects, DPG Media, DealerTeam

Fast moving
#ModTheVeg
Knorr
The Invaders, Mullenlowe

Smell Finer, Get Closer
AXE
Storyboard Agency

Long term

Top jij blijft al bijna 25 jaar Bob
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat & Dienst Publiek en Communicatie
Roorda Reclamebureau

Nederland houdt van de AH Hamsters, al ruim 20 jaar lang
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Public Audio, Holy Fools, Jelier & Schaaf, AH Studio, Dentsu Benelux

Media, Entertainment & Communications

Danse Macabre
Efteling
Efteling

KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Retail, etail & ecommerce

ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Buiten besef je wat je echt nodig hebt
Bever
Havas Lemz

Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Sales promotions & Activations

De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Dieren laten van zich horen
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Holy Fools, Studio Freek, AH Studio, Ambassadors, Public Audio, Dentsu Benelux, Boomerang Agency, Lumen, Airborne

IKEA DRÖMLAND
IKEA Nederland
Home, Mojo Concerts BV, All Day Productions, Buro Hobo, Woodwork Amsterdam, Essence Mediacom

Hornbach Bagagewagen
HORNBACH
Buutvrij for life

Smart budget
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

HEMA stagiaire
HEMA
Truus

Hotel AZC
VluchtelingenWerk Nederland
Tosti Creative, Blyde Benelux

Hoofd-Sponsor van de 12e man
Bavaria
Fama Volat


Media

Marketing

Economisch