
Deze 26 campagnes bemachtigen een Esprix
Op 15 mei worden in totaal 32 Esprix’s uitgereikt aan 26 verschillende campagnes. Dit jaar voeren DDB Amsterdam en Fitzroy samen het bureauklassement aan, met ieder drie bekroningen. Tijdens de feestelijke uitreiking in het STRAAT Museum wordt duidelijk welke kleur de awards krijgen: brons, zilver of goud.
Esprix bekroont ieder jaar de meest succesvolle, jaloersmakende marketingcommunicatie campagnes op een podium. Het is de enige award waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren, mede daardoor één van de meest prestigieuze uitreikingen van ons land.
De diversiteit van de jury zorgt ervoor dat de cases vanuit elk perspectief worden bekeken. Zij beoordelen de inzendingen bovendien gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Annette Menheere, Eindjuryvoorzitter: "We zien ook in de inzendingen van dit jaar een divers palet aan soorten cases en campagnes met fantastisch resultaat. Ik zou bijna willen zeggen: een jaloersmakend jaar!"
De bekroningen per categorie op een rij:
Business for good
Heilige grond
Beter boompje i.s.m Het Grondstoffenbos
Fama Volat
Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Jeugdloon Campagne
FNV Young & United
Young Ones Media
KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Business to business & Employee experience
Give a Nod to the Mod
Nationale Politie
The Invaders, Initiative
Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen
Rabobank
Kaliber
Business to consumer
Chicken & Whattt?!
McDonald’s Nederland
ACE Social
Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau
Online Privacy
Consumentenbond
N=5, Mediaplus
Charity & Not for profit
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public
Ik bepaal zelf wie m'n.. mag zien
HelpWanted
Johnny Wonder
Consumer services
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds
Big Spender
ABN AMRO
ACE
Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau
Durables
Hoe Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen
Toyota - Louwman & Parqui
DDB Amsterdam, Carien de Bas, Wavemaker, StudioM, Coebergh, Fabian and Jasper, Bacx Projects, DPG Media, DealerTeam
Fast moving
#ModTheVeg
Knorr
The Invaders, Mullenlowe
Smell Finer, Get Closer
AXE
Storyboard Agency
Long term
Top jij blijft al bijna 25 jaar Bob
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat & Dienst Publiek en Communicatie
Roorda Reclamebureau
Nederland houdt van de AH Hamsters, al ruim 20 jaar lang
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Public Audio, Holy Fools, Jelier & Schaaf, AH Studio, Dentsu Benelux
Media, Entertainment & Communications
Danse Macabre
Efteling
Efteling
KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Retail, etail & ecommerce
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds
Buiten besef je wat je echt nodig hebt
Bever
Havas Lemz
Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Sales promotions & Activations
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public
Dieren laten van zich horen
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Holy Fools, Studio Freek, AH Studio, Ambassadors, Public Audio, Dentsu Benelux, Boomerang Agency, Lumen, Airborne
IKEA DRÖMLAND
IKEA Nederland
Home, Mojo Concerts BV, All Day Productions, Buro Hobo, Woodwork Amsterdam, Essence Mediacom
Hornbach Bagagewagen
HORNBACH
Buutvrij for life
Smart budget
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds
HEMA stagiaire
HEMA
Truus
Hotel AZC
VluchtelingenWerk Nederland
Tosti Creative, Blyde Benelux
Hoofd-Sponsor van de 12e man
Bavaria
Fama Volat