Dierendagactie: Calamity Jane laat zich uitbetalen in seks toys

Dierendagactie: Calamity Jane laat zich uitbetalen in seks toys

03-10-2024 (17:56) - Bureaus

Ter ere van Dierendag lanceert agency Calamity Jane een wel heel opvallende actie voor vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female. Waar het in Mail & Female normaal draait om het genot van de vrouw is het vandaag de beurt aan onze trouwe spinnende viervoeters: op dierendag worden alle poezen van Nederland namelijk extra verwend met een speciaal samengesteld 'Verwen je Poespakket'.

In tegenstelling tot wat de naam misschien doet vermoeden, bevat dit pakket geen speeltjes voor de vulva, maar voor die andere poes in huis! Op dierendag ontvangen katteneigenaren - in de Mail & Female winkel - een gratis verwenpakket met kattenspeeltjes en brokjes. Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.

Calamity Jane koos bewust voor een PR actie met een knipoog, maar Hanni Jagtman, oprichter en eigenaar van Mail & Female wil benadrukken dat het niet zomaar een ludieke actie is. “We merken dat er nog steeds veel vrouwen zijn die het moeilijk vinden om een sekswinkel binnen te stappen. Vrouwelijke seksualiteit is in onze maatschappij nog veel te vaak een taboe. Er is nog te veel schaamte. Terwijl het kopen van sekstoys net zo normaal zou moeten zijn als het kopen van kattenbrokjes. Dat is de boodschap die we Nederland mee willen geven.”

“Het bespreekbaar maken van vrouwelijke seksualiteit vinden wij een belangrijk thema,” zegt Kiona de Vries van Calamity Jane. “Uit onderzoek blijkt dat dat de orgasmekloof - het feit dat mannen tijdens de seks veel vaker klaar komen dan vrouwen - dit jaar weer groter is geworden.” “Uit datzelfde onderzoek blijkt dat seks toys daarin een groot verschil kunnen maken. Maar dat wisten we bij Mail & Female natuurlijk al lang,” voegt Jagtman toe.

Mail & Female bracht 35 jaar geleden een revolutie teweeg in de seksindustrie door de focus te leggen op vrouwelijke seksualiteit. “In die tijd waren de meeste seksshops nog een verzameling opblaaspoppen en vieze boekjes,” licht Jagtman toe: “Wij wilden een plek creëren waar vrouwen ook welkom waren.”

“Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk”

Barter

Calamity Jane heeft een soortgelijke ambitie in de reclame- en marketingwereld. De Vries: “Wij delen een missie met Mail & Female: ruimte maken voor het vrouwelijke perspectief. Wij vinden het belangrijk om merken te supporten die dat uitdragen. Ook merken die zich normaliter geen grote campagnes kunnen veroorloven.”
Calamity Jane koos daarom voor een barter met de sekswinkel. Waar Calamity Jane zich eerder liet uitbetalen in bier wordt het bureau nu uitbetaald in seks toys. De Vries: “Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk”.
 


Media

Marketing

Economisch