Driemaal Brons in Cannes

17-06-2008 (11:27) - Bureaus

JWT India is gisteravond in Cannes getrakteerd op een Grand Prix in de categorie Direct dankzij een campagne voor The Times of India. BBDO New York viel dezelfde eer te beurt in de categorie Promo. Het bureau maakte de winnende campagne voor HBO. Shackleton Madrid is Direct Bureau van het Jaar. Nederland startte aardig, ondanks behoorlijk veel genomineerden gingen er drie Promo Lions naar  ons kikkerlandje. De prijzen gingen naar Selmore (Quote ABC Boek), DDB (Bokito kijker/FBTO) en Doom & Dickson (‘Zwangere vrouw’/Amstel). Hopelijk zijn de vele nominaties op de shortlist Cyber een positief teken en gaan daar meer Lions vergeven worden. Kanshebbers zijn:

CYBER
Volvo’s The Hunt – Euro RSCG 4D
Asics – WOEDEND!
FIFA Street 3/EA Sports – Wieden+Kennedy (Tweemaal)
OXFAM – Kong Amsterdam (Tweemaal)
Volkswagen – ACHTUNG!
Nike – Wieden+Kennedy
Pisang Ambon – BRANDBASE Amsterdam
Adidas – 180 Amsterdam (Driemaal)
HEMA – CCCP

In de categorie Design zijn de Nederlandse nominaties minder talrijk. Drie bureaus maken kans:

DESIGN
Bank Insinger De Beaufort – DIETWEE
Power Within’ – 180 Amsterdam
Heineken/Amstel – VBAT Amsterdam

Media

Marketing

Economisch