Dutch Digital Day 2024: hét jaarlijkse event voor de digital community maakt eerste sprekers bekend

06-06-2024 (13:15) - Bureaus

Op 28 juni keert Dutch Digital Agencies terug naar Amsterdam West voor de tiende editie van Dutch Digital Day, de jaarlijkse gathering voor de digital community van pioniers, makers, en verslimmers. Het tienjarig jubileum wordt gevierd met een veelbelovende line-up waaronder Barbie’s award winning creator-duo Sarah Greenwood & Katie Spencer. Ook zullen onderzoeksjournalist Huib Modderkolk, futures designer Nick Foster en de jaarlijks terugkerende LJ Rich inspirerende keynotes verzorgen. Kaarten voor DDD 2024 zijn te koop via Eventbrite.

Kickstart met DDD Talent Programma

Naast het samenkomen van de digital community is er ook ruimte voor jong, aanstormend talent. Tijdens het DDD Talent Programma krijgen honderd studenten de kans om de digitale branche te verkennen. Talent aantrekken en behouden blijft een belangrijk aandachtspunt voor de branche. Na deze kickstart opent Dutch Digital Day 2024 met een inspirerende keynote van het production design en set decoration duo van de film Barbie, Sarah Greenwood & Katie Spencer. Het creatieve duo geeft het publiek een kijkje achter de schermen in de roze, awardwinning wereld van Barbie. Ook zal het inmiddels bekende gezicht van BBC TV Broadcaster LJ Rich op het podium verschijnen, dit jaar niet alleen als moderator, maar ook als artiest.

AI als industry disrupter

Onderzoeksjournalist en ‘Prijs van het Vrije Woord’-winnaar Huib Modderkolk deelt tijdens de jubileumeditie van DDD zijn inzichten als specialist op het gebied van de digitale wereld, privacy en inlichtingen. Ook aan Modderkolk zijn laatste boek ‘Dit wil je écht niet weten’ zal tijdens deze dag aandacht worden besteed. Vervolgens zal AI Consultant Robin Pocornie - de eerste Nederlandse die discriminatie in algoritmen aantoonde - het publiek een spiegel voorhouden over hoe we als creatieve industrie en maatschappij AI kunnen inzetten voor een meer eerlijke, inclusieve en diverse wereld. Futures designer en ex-Head of Design bij Google X Nick Foster, zal vertellen over de fascinerende imperfecties van AI en hoe deze ons kunnen inspireren tot creatieve vernieuwing, vergelijkbaar met de opkomst van Rock ‘n Roll. Temidden van het enthousiasme en discussie rondom AI schetst Nick de start van een nieuw tijdperk van creatieve revolutie.

Mark Landman, voorzitter Dutch Digital Agencies, organisator van Dutch Digital Day: "Tijdens de tiende Dutch Digital Day pakken we extra uit: het programma barst van nieuwe inzichten, inspiratie en creatieve momenten die onze digitale toekomst vormgeven. Het is voor vakgenoten en andere geïnteresseerden hét moment om samen te komen en te verbinden. We staan aan de vooravond van een nieuw digital era vol ongekende mogelijkheden voor onze branche. Met DDD brengen we die toekomst dichterbij dan ooit.”

Inspireren, Netwerken & Verbinden

DDD 2024 gaat over inspireren en verbinden, niet alleen dankzij de geweldige line-up maar ook mede door het diverse publiek. Naast keynote presentaties biedt Dutch Digital Day ook volop gelegenheid om te netwerken en ervaringen uit te wisselen met vakgenoten en experts uit alle lagen van de industrie. Of je nu op zoek bent naar nieuwe samenwerkingsverbanden, talent wilt ontmoeten of gewoon geïnspireerd wilt worden door de nieuwste inzichten en innovaties, Dutch Digital Day 2024 biedt voor elk wat wils.

In aanloop naar het event zal Dutch Digital Day via haar social media kanalen de overige sprekers bekendmaken. Kaarten voor Dutch Digital Day 2024 zijn nu verkrijgbaar via Eventbrite. Kaarten kosten €199, dit is een all inclusive prijs voor toegang tot het event, afterparty, drank en diner.

             


Foto in header: LJ Rich on stage tijdens DDD ‘23. Credit: Remy Sapuletej


Media

Marketing

Economisch