Een krachtig geluid

04-11-2015 (00:24) - Bureaus

Studio De Keuken, Soundscape Music en Dangerous Kitchen Music hebben de krachten gebundeld.
Het initiatief is geboren uit de ambitie om in zowel Nederland als internationaal de activiteiten verder te verbreden.

Deels overlappende, maar vooral complementerende geluids- en muziekexpertises gaan nu samen in een full-service audiofaciliteit met 5 soundstudio's onder het dak van Studio De Keuken in Amsterdam.

De drie labels blijven zelfstandig bestaan. Geert van Gaalen is eigenaar/managing director/componist/sounddesigner in het collectief en Hessel Herder creative  director/music producer/componist/sounddesigner en beide zullen samen met sounddesigner annex huis-DJ Robin Schlösser ook "achter de knoppen" te vinden zijn in de studio's. Het vaste team bestaat verder uit "keukenprinses" Natasja  Loturco (operations/voice-casting) en wandelende muziekencyclopedie Livia Stier (producer/music-research & licensing),  naar behoefte aangevuld met een select en internationaal netwerk van freelance muziekproducers, componisten, sounddesigners en engineers.

Studio De Keuken, opgericht door componist/sounddesigner Geert van Gaalen, werkt sinds 2001 aan muziekcompositie, audio branding, sounddesign, geluidsnabewerking en voicecasting voor A-merken en reclamebureaus, en is nauw betrokken bij opvallend veel prijswinnende campagnes.
 
Dangerous Kitchen Music richt zich met muziekcompositie en audio branding op een snelgroeiende internationale  markt en herbergt een label en muziekuitgeverij. Geert van Gaalen heeft als componist recentelijk getekend bij  componisten-agentschap Max Steiner Agency in Hollywood en dat biedt de mogelijkheid om voor speciale projecten onder de vlag van Dangerous Kitchen Music voor samenwerkingen te kunnen putten uit een bron van zo'n 40 ervaren

Soundscape Music, 25 jaar geleden opgericht door Hans Bos en sinds 2006 voortgezet door Tina Lindenhovius-Rutjes en Hessel Herder, heeft zich, gespecialiseerd in music-research & -licensing, audiobranding en muziekcompositie een sterke positie verworven in met name de Duitse
reclamewereld en werkt met een selectief, maar uitgebreid en internationaal netwerk van gespecialiseerde
componisten en artiesten. Nauwe banden met alle grote platenmaatschappijen, maar juist ook kleinere en gloednieuwe labels, zorgen voor korte lijnen, razendsnelle licentie-trajecten en bijzondere muzikale vondsten, die merken helpen in de zoektocht naar bijzondere Classics of juist "the next best thing" op muziekgebied.

Op de foto van links naar rechts: Hessel Herder, Robin Schlösser, Natasja Loturco, Livia Stier en Geert van Gaalen.
(foto: Nikki Nooteboom)
 


Media

Marketing

Economisch