Eigenaren Kris Kras nemen contentmarketingbureau FNKE over

07-12-2023 (11:22) - Bureaus

FNKE, het Arnhemse databedreven contentmarketingbureau, is overgenomen door Kris Kras, een creatief communicatiebureau uit Utrecht, met een sterke reputatie in (semi)overheidscommunicatie.

Deze strategische overname geeft vorm aan de ambitie van beide partijen om een totaaloplossing voor geïntegreerde communicatie vraagstukken te bieden aan het MKB, corporate bedrijven en (semi) overheden. De samenwerking tussen FNKE en Kris Kras ontstond tijdens de Content Marketing Awards van 2018, georganiseerd door Platform Content.

Nieuwe kansen

"Wat begon als een gedeelde visie en wederzijdse waardering, is uitgegroeid tot een samenwerkingsverband dat grote tenders heeft gewonnen en toonaangevende klanten heeft binnengehaald," zegt Bram Jeurissen, oprichter van FNKE. "Deze overname is een logische voortzetting van onze samenwerking en stelt mij in staat om me te richten op het creatieve en strategische werk dat ik het liefste doe."

Ook op het gebied van innovatie, waaronder gebruik van AI in contentcreatie, hebben de twee bureaus elkaar volop gevonden. Met de databedrevenheid van FNKE en de creativiteit van Kris Kras komen hier nieuwe kansen uit. FNKE blijft een zelfstandig bureau, met een locatie in Arnhem en een nieuwe vestiging in Utrecht. Het team is versterkt met de expertise van Kris Kras' creatieve breinen, waaronder: Christian Soer, Eigenaar & Adviseur, Ewalt Pol, Creatief partner, Luuk Wesselo, Copywriter & Conceptdenker en Ruud Dohmen, Animator & Grafisch ontwerper

Cross-mediaal pakket

"Deze overname markeert een nieuw hoofdstuk voor FNKE," bevestigt Christian Soer. "De unieke aanpak van FNKE om altijd kritisch en analytisch te werk te gaan, het liefst op basis van data, past perfect bij onze filosofie. Samen zullen we niet alleen strategieën en concepten bedenken, maar deze ook tot leven brengen en zorgen voor een ongekende impact." De toekomst voor FNKE onder deze nieuwe vleugels is veelbelovend. "Ons team groeit, en daarmee ook onze kennis en capaciteit. We bieden nu een compleet cross-mediaal pakket aan, van strategie tot creatie," voegt Jeurissen toe. "Ik ben enthousiast over deze nieuwe fase waarin ik als Creative Strategy Director mijn passie kan volgen".  


Media

Marketing

Economisch