Eneco kiest voor Publicis Groupe Benelux als lead agency

31-05-2022 (13:03) - Bureaus

Eneco kiest voor Publicis Groupe om samen te werken aan de merkpositionering en de bijbehorende cross-mediale campagnes binnen Nederland en België. Eneco, die met haar ambitie ‘klimaatneutraal in 2035’ de energietransitie wil versnellen, vindt in Publicis de geschikte partner vanwege de drive, creatieve power en op data gebaseerde werkwijze van het bureau.
 
"Eneco lanceerde in 2021 een ambitieus klimaatplan om al in 2035 klimaatneutraal te zijn, ook in de energie die klanten ontvangen. We hebben de merkpositionering in lijn gebracht met deze ambitie en daar hoort ook een nieuwe onderscheidende campagne bij. Dit was voor ons een belangrijke aanleiding om een pitchtraject op te starten voor een nieuw bureau, dat onze uitdagingen en de markt goed begrijpt en dit weet te vertalen in impactvolle communicatie", zegt Regine Alewijnse, Lead branding & corporate communicatie bij Eneco.
 

Creatieve slagkracht

Publicis heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan het uitbouwen van de creatieve tak in Nederland en België. "Deze win is het bewijs van onze drive en creatieve slagkracht. De komst van Eduardo Marques, Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff werpt duidelijk zijn vruchten af" zegt Brego Keller, COO van Publicis Groupe NL. "Met Eneco halen we een mooi, van origine Nederlands, merk binnen met een uitgesproken klimaatambitie, iets waar we als bureau zelf hard mee aan de weg timmeren. We hebben elkaar tijdens het pitchproces dan ook constant scherp gehouden om deze ambitie de campagne te geven die het verdient." Meldt Friso Ludenhoff, ECD van Publicis Groupe NL.
 
Publicis gaat voor Eneco werken aan de strategie, creatie en uitrol van Eneco’s communicatiemiddelen voor zowel Nederland als België in de verschillende domeinen waarin Eneco actief is, zowel corporate als B2B en B2C. "Dankzij onze gemeenschappelijke visie en doordat we geïntegreerd en data gedreven werken, kunnen we Eneco helpen haar communicatiedoelstellingen zo goed mogelijk te behalen. De samenwerking is een partnership waarbij we vanuit een gedeelde motivatie op een gezamenlijk doel afstevenen", aldus Miriam van Dijk, Account verantwoordelijke bij Publicis.
 
Ivonne Boumeester van 3MO verzorgde de pitchbegeleiding.

Media

Marketing

Economisch