Erik Swen (34) nieuwe partner bij GoodKarma

Erik Swen (34) nieuwe partner bij GoodKarma

06-09-2022 (07:00) - Bureaus

Swen begon zijn carrière in 2014 als Manager Digital Marketing bij het toen nog jonge Amsterdamse horloge merk Cluse. Door slim gebruik te maken van de opkomst van Instagram, social advertising en influencers werd het Amsterdamse merk een van de snelst groeiende horloge & juwelen merken in de wereld. Na Cluse vervolgde hij zijn avontuur als hoofd marketing bij het eveneens Amsterdamse modemerk Labfresh en de afgelopen 2 jaar als freelance marketing strateeg voor merken zoals Stieglitz.
 
Managing Director Orsi Szentes: ‘Erik en ik kennen elkaar al een aantal jaar en hij combineert zijn kennis op het gebied van e-commerce met een sterke ‘growth’ mindset. Daarnaast heeft hij veel ervaring met D2C start- en scale-ups met name binnen de fashion & lifestyle. Precies de segmenten waar wij met GoodKarma ook veel actief in zijn’.
 

Uitbouwen van de performance activiteiten

Swen gaat zich binnen het jonge bureau met name bezighouden met het verder uitbouwen van de performance activiteiten. ‘Op dit moment helpen we al veel merken met het definiëren van hun brand strategy & identity, het ontwikkelen van een conversie gedreven e-commerce platform en ‘thumbstopping’ content. Door het toevoegen van kennis op het gebied van performance & analytics kunnen we onze klanten echt helpen om de business case 100% rond te maken en groei te gaan realiseren. Ik heb echt enorm veel zin om samen met Marcel, Allard en Orsi hieraan gaan bouwen.’
 

Over GoodKarma

GoodKarma werd opgericht in de zomer van 2021. Naast Orsi Szentes (MD) en Erik Swen, zijn Marcel van der Heijden (strategy director) en Allard Warmelink (creative director) ook partners in het bureau. Het Amsterdamse bureau helpt start- en scale-ups om ‘future-proof’ merken te ontwikkelen en werkt op dit moment met een team van 10 mensen voor klanten zoals Revolt, Fiorito, Bundleboon, Colourful Rebel, STËLZ, Stieglitz, The Avocado Show en LABFresh.
 

 


Media

Marketing

Economisch