
ESN kiest ACE PR voor merkstrategie in Nederland
Het Duitse sportvoedingsmerk ESN kiest ACE PR voor de lancering en positionering in Nederland. De samenwerking is gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de competitieve sportvoeding markt.
De focus ligt niet alleen op de premium kwaliteit, maar ook op de educatieve rol die ESN wil spelen. In een markt die wordt overspoeld met gezondheidsclaims wil ESN consumenten voorzien van betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde informatie.
Klassieke beeld van sportvoeding doorbreken
"De markt voor sportvoeding in Nederland is dynamisch en kent een kritische doelgroep," zegt Katrin Born, Head of PR en Communicatie bij de Quality Group. "De pitch van Ace PR toonde aan dat zij de unieke positie van ons merk goed begrijpen. Ze hebben de juiste kennis in huis om onze boodschap relevant te maken voor de Nederlandse markt. Zo laten we zien dat ESN de ideale partner is voor iedereen die streeft naar dagelijkse vooruitgang - van recreatieve sporters tot atleten.”
“We zien een beweging in de maatschappij waarbij persoonlijke gezondheidszorg steeds belangrijker wordt, niet per se vanuit schoonheidsideaal maar vanuit de intrinsieke wens om gezond en in balans te leven. ESN wil alle sporters hierin ondersteunen, niet alleen met hoogwaardige producten, maar ook door een educatieve rol te spelen. Die visie zorgde voor een sterke match met Ace", zegt Dorien Kuiken, Head of Ace PR. "We kijken ernaar uit om samen het klassieke beeld van sportvoeding te doorbreken met verhalen die aansluiten bij wat alle sporters nodig hebben.”