Fama Volat lanceert nieuw bureau Aurora voor brug creatie & media met AI

Fama Volat lanceert nieuw bureau Aurora voor brug creatie & media met AI

04-04-2024 (12:35) - Bureaus

De veelzijdigheid in kanalen en doelgroepen, gecombineerd met de snelle opkomst van Artificiële Intelligentie is overweldigend en vereist steeds meer kennis en een sterkere regie over de totale communicatiemix. Om die reden lanceert Fama Volat een nieuw onafhankelijk bureau dat de brug slaat tussen creatieve en mediabureaus: The Next Aurora. Met een eigen benadering, waarbij onder meer communicatieplanning, generatieve AI en PR samenkomen.

"Aurora is opgericht vanuit de herkenning bij zowel merken als bureaus dat er behoefte is aan een partij die de waarde van zowel een creatief idee als de inzet van media begrijpt en beide belangen integreert, juist daar blijven vaak kansen liggen" aldus Joris Verhaak, Media & Innovations Director bij Fama Volat en oprichter van Aurora. "Aurora belichaamt de synergie tussen creativiteit en media, waarbij expertise op het gebied van comms, media en AI ons in staat stelt de communicatie over alle kanalen, paid, owned en earned effectief te verbreden, te versnellen en te versterken."

"Omdat wij geen belang hebben bij het creatieve idee of de media-inkoop, kunnen wij veel vrijer opereren. Ons team van ervaren strategen, media- en AI-specialisten stemt creatieve ideeën af met scherpe boodschappen en slimme distributie. Door dit te combineren met de inzet van generatieve AI en andere technologieën kan je veel efficiënter en innovatiever met je budget omgaan," aldus Joris Verhaak. "Je haalt zo meer uit de creativiteit en media zonder je op een van beide blind te staren."

Aurora werkt direct samen met merken, maar ook met creatieve en mediabureaus, en is al sinds enkele maanden achter de schermen actief voor merken zoals Villa Pardoes en Beekse Bergen. "Wij zien het als onze plicht om voorbij de traditionele paden te gaan. In onze werkwijze en onze diensten. Zo ontwikkelen wij ook eigen AI-tools zoals Brand Assist en implementeren bestaande. Alles om maximale synergie te halen."

V.l.n.r. Noël Peskens (Comms), Joris Verhaak (Founder & Innovation), Dorris van Galen (Operations)
Tilburg

 


Media

Marketing

Economisch