
Female Agency leader Irene Harte: 'Ik zorg dat we het allemaal voor elkaar krijgen'
FONK magazine spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Wat betekent succes voor ze en hoe gaan ze om met falen? In FONK magazine 426 is het woord aan Irene Harte, founder en head of account bij The Creative Shopping Center, het bureau dat vorig jaar een Zilveren Effie heeft gewonnen voor Albert Heijn Premium programma.
Irene Harte: ‘Ik houd heel erg van afwisseling. De opdrachtgevers, het samenwerken met strategie en creatie en de dynamiek die dat oplevert. Die is trouwens niet anders dan 30 jaar geleden, maar alles gaat wel sneller.' Wat volgens Irene wèl anders is, is dat voor veel mensen het vak meer ‘werk’ geworden 'In plaats van de thrill te hebben om het allerbeste werk te maken en daar alles voor over hebben - zoals hele lange dagen maken. Wij hebben wat dat betreft veel toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers.'
Niet moeilijk dus om te raden dat Irene Harte boven alles een doorzetter is. She get's things done. 'Ik zorg dat we het allemaal voor elkaar krijgen. Inhoudelijk, productioneel en financieel. Ik voel intuïtief aan hoe de vlag hangt. Als de klant hulp nodig heeft, voel ik dat bijvoorbeeld snel aan.’
Tip van Irene
Wat is jouw advies aan jonge mensen die in de bureauwereld succesvol willen zijn?
‘Met een open mind hard willen werken. En: gebruik je gezonde verstand en maak vooral ook plezier. Want het is nog steeds een hartstikke leuk vak.’
Lees het hele interview met Irene Harte in FONK magazine 426!