
Koolhoven & Partners verandert naam naar Gazette
Koolhoven & Partners verandert zijn naam naar Gazette. Naast de nieuwe gedaante gaan ook de bureaustructuur, interne procedures en het team op de schop.
Koolhoven & Partners werd in 2014 opgericht door voormalig journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk. Het duo bouwde sindsdien een PR-bureau met een uitgesproken journalistiek DNA. De nieuwe naam Gazette sluit aan bij het karakter van het bureau. De naam verwijst namelijk naar het muntje waarmee men in het zestiende-eeuwse Venetië de allereerste kranten kocht.
Inmiddels is Gazette opgenomen in het collectief geheugen als symbool voor het maken en verspreiden van nieuws. De nieuwe naam biedt ook allerlei kansen om de journalistieke geschiedenis van het bureau, de oprichters en teamleden verder te versterken. Studio Paul Bergman was verantwoordelijk voor het logo en de huisstijl.
Ondersteuning van PR-vedette
De overgang naar Gazette is meer dan alleen een naamsverandering. Het pr-bureau zet in op verdere expansie, die behalve aan de naam ook andere eisen stelt aan de bureaustructuur, interne procedures en het team. Het bureau laat zich in die transitie bijstaan door rasondernemer Wouter Glaser van Go Delphi, gepokt en gemazeld in de pr. Glaser bouwde met succes meerdere bedrijven van de grond af op, waaronder pr-bureaus Glasnost en Fitzgerald.
Gazette, voorheen Koolhoven & Partners, heeft in de afgelopen jaren een gevarieerde klantenkring opgebouwd. De afgelopen elf jaar was het bureau onder meer pr-partner van Roompot Vakanties, Dekbeddiscounter.nl en EasyToys. "We bestaan elf jaar en zijn uitgegroeid tot een bureau van acht medewerkers met meer dan dertig klanten. En we willen verder groeien. Daar hoort een naam bij die toekomstbestendig is en beter past bij het bureau dat we zijn geworden", aldus oprichter Martijn Koolhoven.