World of WOW wil met €1,5 miljoen influencer-marketing minder vluchtig maken

World of WOW wil met €1,5 miljoen influencer-marketing minder vluchtig maken

22-10-2025 (15:58) - Economisch

De Nederlandse startup World of WOW heeft € 1,5 miljoen groeigeld opgehaald in een tweede investeringsronde Het bedrijf ontwikkelt technologie waarmee online creators en influencers hun volgers beter kunnen bedienen en merken beter zichtbaar worden. Onder anderen Nienke Plas, Kalvijn, Giel de WInter en Rico Verhoeven maken al gebruik van het platform. Door content te bundelen en samenwerkingen langer in de aandacht te houden, krijgen zij meer grip op hun merk.

World of WOW biedt creators een eigen, overzichtelijke omgeving, bereikbaar via de link in bio, waarin ze content en kortingsacties thematisch bundelen. Zo kunnen fans relevante content eenvoudig terugvinden, ook dagen of weken later, en profiteren merken van verlengde zichtbaarheid.

Bereik zegt weinig over échte interesse

Influencermarketing draait op bereik, maar dat is momenteel vaak vluchtig. Op traditionele social platforms verdwijnt een post binnen 24 uur uit beeld of is de content afhankelijk van het algoritme van het social media platform. Ook ontbreekt het inzicht in welke fans echt geïnteresseerd zijn. “Veel merken meten bruto: hoeveel mensen hebben het gezien? Maar bereik zegt weinig over échte interesse”, zegt medeoprichter Floris van Hertrooij. “WOW kijkt naar netto impact van een post of campagne. Naar wie het opslaat, doorklikt of koopt. Dit geeft inzichten die echt waarde toevoegen. Hierdoor is de return on ad spend veel beter.”

Met World of WOW krijgen creators inzicht in welke type content door wie wordt bekeken en aangeklikt. Zo kunnen ze gericht retargeten met vergelijkbare posts of acties, afgestemd op de interesse van specifieke fansegmenten. Iets wat op traditionele socialmedia-platformen nauwelijks mogelijk is.

Onstuitbare opmers social selling 

De investering van € 1,5 miljoen wordt ingezet voor verdere productontwikkeling, zoals AI-tools, fanaccounts en commerciële features voor merken. Volgens Van Hertrooij is de interesse van investeerders te verklaren door de onstuitbare opmars van social selling en de creator economy luidt een nieuw tijdperk in voor de media-industrie. Met WOW krijgen creators meer regie over hun community, de échte doelgroep, wat leidt tot meetbare en duurzame influencer-samenwerkingen.

Over World of WOW

World of WOW is een Eindhovense startup die in 2022 werd opgericht door Floris van Hertrooij, Niels Couwenberg, Hidde Kniepstra en Laurens Jan Blok. Het platform stelt creators in staat om hun content, campagnes en community te bundelen in een eigen digitale omgeving, toegankelijk via één herkenbare link-in-bio. Fans krijgen overzicht, merken krijgen grip op influencer-campagnes en creators bouwen een duurzame relatie met hun publiek op.  


Bureaus

Media

Marketing