FRED & FARID zet zich in voor 'big ideas' in het AI-tijdperk
In een tijdperk waarin kunstmatige intelligentie (AI) de creatie van content op opgekende wijze versnelt, zet FRED & FARID zichzelf neer als een 'Big Idea Agency'. Het internationale reclamebureau benadrukt dat door de exlosieve groei van digitale content alleen de grootste, meest gedurfde ideeën zullen opvallen.
FRED & FARID stelt dat het 'big idea' niet dood is, maar juist opnieuw tot leven komt. Generatieve AI-tools kunnen niet alleen de creatie versnellen, maar ook de creatieve industrie inspriren om merken en hun doelgroepen op een nieuwe manier te benaderen. Volgens het bureau ligt de uitdaging in het combineren van AI-tools met menselijke eigenschappen zoals emotionele storytelling.
Het internationale reclamebureau gelooft in ideeën die leiden tot "minder, maar betere" content. Grote en gedurfde ideeën zullen verhalen creëren die opvallen te midden van de overvloed aan oppervlakkige content. Het bureau hoopt dat iedereen in de creatieve industrie zich gaat focussen op 'the big idea' en wil een leidende rol spelen in dit nieuwe tijdperk van marketing en reclame.