FXmedia gaat door onder twee labels
18-01-2016 (12:32) - Bureaus
Het Utrechtse bureau FXmedia gaat door onder twee labels: FX Digital en FX Live. Het overkoepelende bureau krijgt de naam FX. Het bureau wil hiermee duidelijkheid in haar positionering brengen. 'We groeien heel hard in twee richtingen, een luxeprobleem, maar we moeten wel duidelijk blijven naar de buitenwereld.'
FX Digital
Het eerste label van FX gaat zich richten op communicatie in het digitale tijdperk. 'Digitale communicatie draait al lang niet meer om techniek. Tegenwoordig moet je eerst maar eens aandacht zien te krijgen. De digitale wereld is - net als digital natives – behoorlijk volwassen geworden”, aldus John van de Vorstenbosch, Creatief Directeur FX Digital.
FX Digital onderscheidt zich volgens hem in het combineren van creatie en productie: 'Je moet als bureau de kracht hebben om een creatief idee, het design en de (digitale) techniek te combineren tot één product. Dan moet je als bureau die disciplines ook zo goed mogelijk combineren. Bij ons werken mensen die creatief kunnen denken en het daarna ook kunnen maken. Voor het digitale tijdperk werkt dat ongelofelijk veel effectiever dan de klassieke creatie-productie scheiding.'
FX Live
Het tweede label van FX zal zich vooral richten op content voor live events. Niels Janssen, Directeur FX Live legt uit: 'Steeds meer bedrijven gebruiken een event om te communiceren. Een supersterk en effectief middel om echt in contact te komen met je doelgroep. Over events wordt vaak nog lang over gesproken, maar dan moeten mensen het niet alleen over de locatie en de hostesses hebben. De content krijgt nu vaak niet de aandacht die het verdient.'
FX Live wil dit gebrek aan aandacht voor content oplossen door als content specialist aan te schuiven. 'Wij concurreren niet met event bureaus, we zijn juist een toevoeging. Als je wilt dat de catering perfect is, huur je een cateringexpert in. Hetzelfde zou minimaal moeten gelden voor het ontwikkelen van je verhaal en visualiseren van content.'
FX
FX specialiseert zich in het verdienen van aandacht in het digitale tijdperk (FX Digital) en tijdens live events (FX Live). In 2015 werd FX genomineerd voor een FD Gazelle. Inmiddels werken er 23 digital natives aan de meest uiteenlopende digitale ideeën en middelen.