
Gardeners lanceert Impact hub en Impact on a page©-model
Om merken te ondersteunen in het maken van meer impact en consumenten daarbij op inspirerende wijze te betrekken, introduceert Gardeners hun Impact hub, waarbij het door Gardeners ontwikkelde Impact on a page©-model merken bij het maken van strategische keuzes en de doorvertaling in externe communicatie.
Veel merken waar Gardeners voor werkt zijn missiegedreven. Maar deze organisaties en merken die dit nog niet zijn maar wel willen worden, worstelen met vragen over hoe zij impact kunnen maken en hier als merk over kunnen communiceren. Hoe blijf je relevant, en hoe vind je de balans tussen de ‘me’- en ‘we’-benefits voor consumenten in een wereld die steeds individualistischer en onzekerder wordt. Het Impact on a page©-model helpt bij het maken van de juiste strategische keuzes en de doorvertaling in externe communicatie.
Om de uiteenlopende thema’s aan te pakken, ontwikkelde Gardeners een doeltreffend proces om in cocreatie een Impact on a page© te maken die inspireert, positieve groei stimuleert, maar ook rekening houdt met het paradoxale gedrag en de behoeften van je doelgroep. Het proces wordt inside-out en outside-in benaderd, waarbij doelgroeponderzoek en key trends over impact en duurzaamheid worden meegenomen. In een workshop wordt onderzocht wat het meest passende impact domein, tone of voice en mechanisme is. Dit wordt gevisualiseerd in een model en met creatieve copy uitgewerkt.
Maira Evers (MD en founder Gardeners): ‘Met de Impact hub bouwen we verder aan onze missie om het goede in de wereld te laten groeien. Het sluit naadloos aan bij ons credo ‘Where good things grow’. Naast missiegedreven merken helpen we met de Impact hub ook merken die daar nog niet zijn maar willen worden. We helpen in het maken van strategische keuzes. Zo brengen we nog meer positieve beweging in gang.”
Basis ligt in het strategieteam
De basis van Gardeners Impact hub ligt in het strategieteam. Vanuit hier worden andere teams aangehaakt, om de ontwikkelde impactstrategie tot leven te brengen in design, communicatie, pr en thought leadership. De kracht van Gardeners als holistisch bureau komt hierin sterk naar voren. De Impact hub wordt geleid door Pascal van Ham, partner en strategie & design director bij Gardeners. Pascal van Ham: “Door de impact die je als merk wil maken verankert in de strategie én je hier consequent naar handelt, versterk je de emotionele verbinding met medewerkers en consumenten en ontstaan er pr en partnership mogelijkheden.”
Door de CMO-ervaring van Pascal van Ham in het bouwen van impactmerken aan de klantkant, zoals Tony’s Chocolonely, begrijpt zij de context en uitdagingen van klanten. Tijdens het event ‘Strategy for Good. Blueprint for Impact’ in de Vondelkerk presenteerde zij haar visie en deelden een aantal klanten van Gardeners, waaronder Natuurhuisje, GAMMA, KLABU en On, hun impactdomein en strategische keuzes voor het maken van impact.