GIG kiest met nieuwe positionering voor Goed Verhaal

04-03-2024 (10:12) - Bureaus

Als storyteller van het zuiden is het Brabantse video agency GIG creative film production geen nieuwkomer meer. Toch was er door de veranderende marktde behoefte om zich te verscherpen en kozen ze voor een nieuwe propositie met payoff: goed verhaal.

Eigenaar Maarten Verhey vertelt ons waarom de keuze juist hierop gevallen is. “Goed verhaal is een logische conclusie die past bij onze kern, onze passie en de manier waarop we dingen aanpakken. Het is de kern van alles wat we doen. Met de positionering als strategisch videopartner voor merken en bureaus willen we hiermee de kracht en basis van video omarmen.”

Met deze positionering wil het GIG de diepte opzoeken. Van creatie en strategie tot productie is alles op gebied van video in huis en kan er snel geschakeld worden naar diverse video toepassingen. Daarmee heeft het bedrijf een breed portfolio en een lange trackrecord van interessante merken en bureaus opgebouwd.

Toon Donders, lead creative bij GIG, vertelt: “Ook als creatief bureau heb je de behoefte om jezelf opnieuw te ontdekken en scherp neer te zetten. Dit was voor ons zo’n moment, waarbij we als video agency door ontwikkelen naar die sparringpartner aan tafel. Door de kennis en ervaring die we hebben opgebouwd merken we steeds meer dat onze expertise leidt tot een langdurige samenwerking om video consistent in te zetten voor merken. Niet door elke keer van bureau naar bureau te hoppen, maar door elkaar te begrijpen en daarmee een duurzame samenwerking op te zetten.”

Logische keuze

Verhey: “Het is misschien niet de meest spraakmakende keuze, maar wel een logische. Het voelt echt als een warme deken en we krijgen er ook al goede reacties op. In de snelheid van content is het vertellen van een verhaal de essentie wat het de moeite waard maakt om iets te bekijken. Of dat nou short form of long form is. De mix van inhoud, vorm en creativiteit zorgt nog steeds voor de grootste impact op de kijker. Zeker met de huidige markt, waar content steeds goedkoper, sneller en simpeler lijkt te moeten wordt de kracht van een goed verhaal vaak onderschat.“


Media

Marketing

Economisch