Globrands viert 40 jaar iconische naamgeving
Globrands bestaat 40 jaar en dat viert het bekende naamgevingsbureau groots. Als pionier op het gebied van naamgeving in Nederland heeft het bureau talloze namen bedacht die inmiddels niet meer weg te denken zijn. Denk bijvoorbeeld aan Geldmaat, DigiD en Senseo. Zelfs termen als ‘wisselgesprek’ en Wet Langdurige Zorg komen uit hun koker.
Toen oprichter Michael Dijkstra Taurel in 1984 Globrands begon, bestond naamgeving als vak nog niet. Hij zag het potentieel en groeide uit tot een autoriteit op dit gebied. Dijkstra Taurel: "Onze missie is altijd geweest om betekenisvolle namen te creëren die merken in staat stellen hun ambities waar te maken. Na 40 jaar zijn we trots op onze nalatenschap, maar nog meer op hoe we onszelf altijd zijn blijven heruitvinden. De context waarin merknamen en aanduidingen worden gebruikt is vele malen diverser en complexer geworden."
Sterke merken beginnen bij een sterke naam
Sinds de oprichting in 1984 heeft Globrands een onuitwisbare stempel gedrukt op de internationale wereld van naming en positioning. Van innovatieve bedrijfsnamen tot onderscheidende productnamen: het werk van Globrands is niet alleen herkenbaar, maar dient telkens weer als fundament voor de bouw van sterke merken.
Door de jaren heen heeft Globrands samengewerkt met enkele van de grootste merken in Nederland en daarbuiten. Terwijl de wereld om ons heen verandert, blijft Globrands trouw aan haar kernwaarden: creativiteit, strategische diepgang en innovatie.
Samen sterker
Tegenwoordig is Globrands onderdeel van bureaugroep United Playgrounds, waar onder andere Verve en Fitzroy onderdeel van zijn. Hierdoor kan het bureau nog beter samenwerken en innovatieve oplossingen bieden aan merken die internationaal willen groeien.
Feestjaar
Om het jubileum te vieren, organiseert Globrands het hele jaar door evenementen en activiteiten. Daarmee bedanken ze klanten, partners en collega’s voor hun bijdrage aan 40 jaar succes. "We zijn vereerd met het vertrouwen dat opdrachtgevers ons door de jaren heen hebben gegeven," zegt Dijkstra Taurel. "We kijken uit naar de komende 40 jaar van naamgeving die altijd weer nieuwe ambities voor merken binnen handbereik brengt."