GoSpooky opent eigen warehouse voor live social commerce

GoSpooky opent eigen warehouse voor live social commerce

24-10-2025 (13:20) - Bureaus

GoSpooky opent binnenkort zijn eigen warehouse voor de productie van live social commerce, vlakbij hun kantoor in Amsterdam Zuid-West. In de zogeheten 'Livestream Factory' worden vijf studio's geopend waarin creators en merken de verkoop voor producten kunnen aanprijzen op social media, rechtstreeks verbonden met hun eigen verkoopkanalen.

Beeldcredit: website GoSpooky

"Livestreaming combineert ontdekking, community en shopping in één ervaring", schrijft GoSpooky-oprichter Tim van der Wiel weten op zijn LinkedIn-pagina. Om de livestream ervaring zo authentiek mogelijk te houden, zullen de opnamestudios's zullen niet picture-perfect zijn, maar juist "ongepolijst". De content sluit zo bij aan bij het karakter van de creator en de verwachtingen van de doelgroep.

De studios bestaan uit plug-and-play opstellingen die liveproducties schaalbaar moeten maken. Volgens Van der Wiel hebben merken namelijk geen baat bij eenmalige stuntcampagnes, maar bij formats die vaker ingezet kunnen worden en meeschalen. Tijdens de livestreams kunnen merken direct een koppeling maken naar hun verkoopkanalen, wat de stap van kijken naar kopen verkleind en conversie moet stimuleren.

De Livestream Factory is nu nog in aanbouw, maar in november staan de eerste vijf liveshows gepland.


Media

Marketing

Economisch