Groeispurt voor Closed on Monday ondanks 'vrije' maandagen
Closed on Monday, het eerste reclamebureau ter wereld dat 20% van haar omzet investeert in een betere wereld, kondigt aan dat het team na iets meer dan een jaar gegroeid is naar vijf collega's.
Het is een mijlpaal die een fase markeert in de ontwikkeling van het bureau, dat de wereld wil veranderen door middel van creativiteit en maatschappelijke betrokkenheid.
Gookie Sassen, de oprichter van Closed on Monday: "Wat als we een dag per week niet puur commercieel denken, maar juist onze creativiteit inzetten om iets goeds te doen? Dit was de drijvende kracht achter onze oprichting. We geloven dat bedrijven de potentie hebben om een positieve impact te hebben, zowel op zakelijk als op sociaal vlak."
Dicht op maandag?
Closed on Monday is niet echt dicht op maandag. Die dag sluit ze haar commerciële deuren om belangeloos diverse maatschappelijke of planeet-gedreven initiatieven te ondersteunen om daarmee bij te dragen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Dan blijven er nog steeds vier dagen over voor commerciële projecten. Doordeweeks zijn betalende klanten zoals De Nierstichting, De Koffiejongens, Hegg Energy en Oma’s Soep bedrijven die de filosofie omarmen en vanuit commercieel oogpunt ook de wereld tegemoetkomen.