Groothandel Makro kiest na pitch voor Initiative en Yune

Groothandel Makro kiest na pitch voor Initiative en Yune

14-10-2025 (16:21) - Bureaus

Na een pitch gaan Initiative en Yune, beide onderdeel van IPG Mediabrands, aan de slag voor groothandel Makro. De bureaus zullen verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van een geïntegreerde media- en creatiestrategie.

Tijdens de pitch werden de deelnemende bureaus uitgedaagd een hollitstische aanpak waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen, te bedenken. De geïntegreerde oplossing waarin zowel de creatieve strategie van Yune als de mediastrategie van Initiatieve goed op elkaar aansluiten, is al in september dit jaar uitgerold.

"Door een geïntegreerde aanpak te leveren, kunnen we optimaal inspelen op de synergiën van het mediagedrag van beide doelgroepen van Makro. Dit bewijst dat samenwerking tussen creatie en media de sleutel is tot succesvolle B2B-campagnes", vertelt Edward Knol, MD van Initiative.

Thijs Jaski, MD van Yune vult aan: "Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken. Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat in alle kanalen werkt, van instore tot social media tot radio en DOOH."


Media

Marketing

Economisch