GUT verschuift focus naar Europese markt met Amsterdam als bruggenhoofd
GUT zet in op verdere groei in Europa en heeft daarvoor met een nieuw leiderschapsteam aangetrokken dat in Amsterdam van start gaat. Carmen Rodriguez is de nieuwe Global Chief Growth Officer en Ignacio Ferioli start als Europe Chief Creative Officer.
Samen zullen ze toezien op de voortdurende snelle uitbreiding van het netwerk in de regio. Deze laatste aankondiging volgt op de lancering van GUT Madrid, het tweede Europese kantoor van het netwerk, dat in juni werd gelanceerd. Het laat zien dat de focus van het netwerk verschuift naar de Europese markt.
Carmen en Ignacio voegen zich bij hety team van GUT Amsterdam. “Amsterdam is een echte smeltkroes van cultuur en creativiteit, en ik kan me geen spannendere plek voorstellen om vanuit te werken terwijl GUT haar voetafdruk door Europa uitbreidt - te beginnen met Madrid,” zegt Carmen. “Deze diversiteit aan culturen en achtergronden is een van de geheime sauzen die GUT zo interessant maakt voor klanten die op zoek zijn naar lokaal werk dat echt aanslaat bij zowel het lokale als het mondiale publiek.”
Carmen heeft eerder al een bijfrage geleverd aan de succesvolle lancering van zes van de acht wereldwijde kantoren van het netwerk, waaronder Buenos Aires, São Paulo, Mexico City, Los Angeles, Miami en Toronto in slechts vijf jaar tijd.
Ignacio heeft meer dan 60 Cannes Lions op zijn naam staan en brengt 20 jaar ervaring in het opbouwen van bureaus en creatieve afdelingen vanuit het niets, met zich mee. Hij trad in 2029 in dienst bij GUTgaf sinds 2023 leiding aan het GUT-kantoor in Mexico.
Ferioli: “GUT's uitbreiding naar Europa markeert een transformatief moment voor het netwerk, en ik ben enthousiast om daar deel van uit te maken. Ik ben hier om door te gaan met wat ik heb gedaan in de andere GUT-kantoren die ik tot nu toe heb mogen leiden - het overbrengen van de cultuur van het bureau en het genereren van business op de manier die we kennen, gebaseerd op moedige ideeën."