
Hafida Abahai start eigen gelijknamige PR-bureau
Hafida Abahai, oud-CEO van Weber Shandwick Nederland, start haar eigen gelijknamige PR-bureau. Afhankelijk van de behoeften werkt Hafida samen met klanten als senior consultant, of stelt zij een specialisten team samen uit haar netwerk.
Hafida Abahai PR ondersteunt kleine en grote merken bij onder meer hun positionering, (re)launches, mediacampagnes (earned en paid), influencer- en persrelaties, contentcreatie en events. De focus ligt op consumer lifestyle merken en culturele instellingen, variërend van personal care en mode tot food, musea en hospitality.
Hafida: "Na twee decennia in het vak weet ik dat communicatievraagstukken zelden generiek zijn. Sommige klanten willen snel publiciteit, anderen zoeken een senior sparringpartner of een team voor een grote geintegreerde campagne. Met mijn bureau speel ik flexibel in op die diversiteit aan behoeften, waarbij ik klanten wil ontzorgen."
10 jaar Weber Shandwick
Abahai begon haar carrière als stagiair bij het voormalige Winkelman Van Hessen en groeide daar in tien jaar tijd door tot managing senior. Daarna maakte ze de overstap naar Weber Shandwick Nederland, waar ze bijna tien jaar werkte, waarvan ruim zes jaar als CEO.
In haar loopbaan werkte ze voor een breed portfolio van nationale en internationale merken, waaronder Dove, Max Mara, Andrélon, Grolsch, Zwitsal, Garmin, Johnnie Walker, Make-A-Wish Nederland, Barbie, Philips TV & Sound, Opel, Remington en Robijn. Ook was Hafida jarenlang onderdeel van juries bij internationale vakprijzen op het gebied van PR en creativiteit, waaronder Cannes Lions, Dubai Lynx en de EFFIE Awards.