HIBOU neemt Contenture over

18-01-2024 (10:18) - Bureaus

In een strategische zet heeft HIBOU het datagedreven communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe bureaugroep.

Matthijs Rutten, oprichter van HIBOU, is blij met de stappen. “Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer een nieuwe fase in. Met Contenture versterken we ons met een bureau dat in de kern een vergelijkbare werkwijze en visie heeft, waardoor onze missie om datagedreven campagnes de norm te laten zijn onverminderd van kracht blijft.

Complementair dienstenaanbod

Paul Gremmen, oprichter van Contenture, "Contenture is klaar voor de volgende stap. Dat lukt alleen met een partner die dezelfde aanpak en een gedeelde visie heeft. Die hebben we met HIBOU gevonden. Er ontstaat nu een krachtige combinatie van slimme communicatie en PR." Gremmen blijft voorlopig betrokken om de transitie in goede banen te leiden.

Rutten: “Contenture is aan de hand van Paul een gevestigd bureau met een fantastisch team geworden. De in huis-ontwikkelde methodiek voor data-analyse bewijst dat Contenture een bureau is waar innovatie centraal staat. Dat en meer laten we intact. Het wordt niet meteen een nieuwe groep in naam en propositie, we gaan als eerste aan de slag met een periode van verkennen om snel tot samenwerkingen te komen.”

Nieuw leiderschap

De afgeronde overname vraagt ook om nieuw leiderschap. Sandra Hofstede treedt aan als managing director van de twee bureaus. Hofstede was eerder onder andere eindverantwoordelijke bij online marketing agency MediaScience en management consultancy Kirkman Company, waar ook een investeerder instapte. “Ambitieuze groeiplannen trekken mij aan”, zegt Sandra Hofstede. “Dat HIBOU mij benaderde terwijl er ook gesprekken met Contenture werden gevoerd, twee bureaus met eenzelfde visie en aanvullend in diensten, wakkerde mijn interesse. Ik kijk ernaar uit met de groep naar een volgend niveau te gaan.”

“Met 30 fte en ruim 70 opdrachtgevers zijn we op alle fronten significant groter geworden”, voegt Rutten toe. “Dat vraagt een ander type managing director. Sandra voldoet aan dat profiel door haar ruime bestuurlijke en organisatorische ervaring. wat ons een vliegende start geeft om de samenwerking tussen beide bureaus op poten te zetten.”

Over HIBOU & Contenture

HIBOU is een datagedreven PR-bureau dat opdrachtgevers helpt op te vallen in een overladen media- en contentlandschap. Door relevante informatie uit (social) media bronnen te analyseren, filteren we wat doelgroepen weten en willen weten over onderwerpen of merken. Deze inzichten vormen de brandstof van effectieve communicatiestrategieën en campagnes op het gebied van public relations, influencer marketing en social media. HIBOU is onderdeel van de MWM2 groep.
Contenture geeft klanten feitelijke inzichten in hun communicatie. Over doelgroepen, kanalen en content. Dat doen we met data-analyses. We bieden inzicht, strategie en content. Zo krijgt je boodschap aantoonbare impact.

 Foto boven: Matthijs Rutten (l) en Paul Gremmen


 


Media

Marketing

Economisch