House of Treats geeft Fashionmerken de kans consumenten te betrekken

23-05-2023 (16:26) - Bureaus

Het Amsterdamse adviesbureau House of Treats geeft (fashion)merken de kans om de consument te betrekken bij productie en marketing, voordat die zichtbaar worden. Het bureau haalt feedback op uit moeilijk bereikbare Gen-Z en Millennial doelgroepen zodat merken nog beter kunnen afstemmen op hun wensen.

Gen-Z’ers en Millennials hebben een reputatie stelt House of Treats, namelijk dat ze moeilijk te bereiken en kritisch zijn. Impact & insight agency House of Treats laat juist die kenmerken in het voordeel werken voor merken. Het bureau haalt binnen haar eigen community van +2500 leden inzichten op. Zodat merken echt het gesprek aangaan. Ze krijgen inzicht in voorkeuren en (koop)gedrag, input voor marketing en design en een samenwerking levert daarnaast een enorm sociaal bereik inclusief ambassadors voor het merk op.

Fashion portfolio

Modemerken G-Star, POM Amsterdam en Ten Cate zijn onderdeel van de fashion portfolio van House of Treats. En hoewel het onderzoeksdoel voor elk merk verschilt, is er een gemene deler: de wens om hun hoog-potentiële doelgroep te doorgronden en beter te bedienen. Fleur (eigenaar House of Treats): “Via ons gaan deze merken echt het gesprek aan met hun target audience.” Op basis van onderzoek schetst House of Treats vervolgens een 360-graden beeld van de doelgroep en kansen om connectie met hen te maken. Fleur: “We vragen van alles uit, van aankoopgedrag tot mediaconsumptiegedrag. Zo vinden we communicatiehooks en manieren om paid advertising slimmer in te zetten. Maar we kijken ook naar gedrag rondom trends en hoe je als merk hierop kunt inspelen. Denk aan een containerbegrip als duurzaamheid: hoe integreer je dat op een authentieke manier in je merk, van productontwikkeling tot marketing?”

Insights geven richting

Zo wilde denimmerk G-Star meer inzicht in de overwegingen van de doelgroep bij aankoop en gedrag rondom duurzaamheid. Meer dan 500 geselecteerde community members bezochten het hoofdkantoor, waar zij persoonlijk de collectie konden ervaren, hun feedback deelden en een score gaven aan alle items binnen het onderzoek. Hun reviews gaven zowel de design- als marketingteams insights en inspiratie. Het merk kon perfect inschatten welke items het goed gaan doen, wat er speelt onder de doelgroep en op welke trends en maatschappelijke ontwikkelingen G-Star in kan spelen.

Antwoord verwachtingen 

Doordat ze hun doelgroep beter begrijpen en bereiken, kunnen merken doelgerichter werken, hun productieproces optimaliseren en waste minimaliseren. Fleur: “Wij zien dat onze community meer van merken vraagt op dat gebied. Ze verwachten niet alleen een duurzaam productieproces en inzicht daarin, maar bijvoorbeeld ook bewuste keuzes over het aantal collecties per jaar en de levensduur van een item. In een tijd dat modemerken voor de uitdaging staan om te verduurzamen en kritische doelgroepen verantwoorde keuzes eisen van de merken waarmee ze zich identificeren, kan ons onderzoek helpen om op al die vlakken te optimaliseren en nog meer impact te maken. 


Media

Marketing

Economisch