House of Treats werkt voor Belgisch beautymerk
Rigorgeous van Caroline Rigo is een van de grootste spelers in de Belgische beauty scene. Voor de Nederlandse lancering van twee van de onderliggende merken, Cent Pur Cent en i.am.klean vroeg Caroline House of Treats onderzoek te doen en advies te geven. Hoe kan de hoog-potentiële doelgroep van zeer kritische Millenials en Gen-Z’ers worden bereikt?
House of Treats is doelgroepspecialist en heeft een community van +2500 members; early adopter Millennials en Gen-Z’ers. Voor het onderzoek werd de boxmethode van House of Treats ingezet: 500 vrouwelijke members ontvingen een luxe box gevuld met een van de twee cosmeticamerken. Zij probeerden thuis de producten uit en gaven via een onlinevragenlijst feedback over het merk, maar ook antwoord op vragen over algemeen gedrag en voorkeuren rondom beauty. Plus, de onderzoeksfase leverde gelijk mooie aandacht op via social media: veel members deelden spontaan stories en posts over hun ervaring met de beautymerken.
Go to marketstrategie
Deze insights, aangevuld met desk research, vormden de basis voor de go-to-marketplannen voor Cent Pur Cent en i.am.klean. House of Treats leverde een rapport op met analyse van de data en een concreet plan van aanpak voor de launch.
Caroline Rigo: “Ook al spreken Belgen en Nederlanders dezelfde taal, toch zijn er veel verschillen in hoe we naar gezonde make-up kijken. Voor de ene is dat duurzaamheid, voor de andere hypoallergene make-up. Door het onderzoek te doen met echte, authentieke Nederlandse dames, zijn we tot waardevolle inzichten gekomen die onmiddellijk toepasbaar zijn.”
Impact & insights agency House of Treats heeft een community (+2500) van invloedrijke members. Door deze groep in te zetten creëert zij kennis voor haar merkportfolio, vooruitlopend op de markt. Sinds 2018 bedient het bureau internationale klanten van feedback, rechtstreeks uit de doelgroep.
Rigorgeous is het overkoepelend beautymerk onder leiding van Caroline Rigo. Zij is ruim 16 jaar actief in de cosmetica en gedreven om gezonde, natuurlijke producten op de markt te brengen. De vier onderliggende merken, Cent Pur Cent, i.am.klean, Blush Academy + Agency hebben alle hun eigen identiteit en doelgroep, maar zijn gebouwd vanuit één passie: clean beauty.