Influencer bureau HelloSparkle start label voor foodies
Influencer bureau HelloSparkle start een nieuw label ‘House of Foodies’, gericht op food influencers en foodmerken.
Met House of Foodies helpen zij foodmerken met hun influencer strategie, van concept tot campagne, maar ook het bedenken van winkel- en samplingacties.
Eigen AI-tooling
House of Foodies zet zelf ontwikkelde AI-tooling in om data van food influencers te analyseren. "De onlangs geïntroduceerde certificering van influencers is een belangrijke stap die wij omarmen, maar gaat wat ons betreft niet ver genoeg. Het bieden van datagedreven content gemaakt door ervaren influencers is een belangrijk speerpunt in een markt waarin ook veel influencers worden ingezet zonder duidelijke strategie," zegt Valentine de Jong, co-founder en managing director van HelloSparkle.
Influencer in residence
House of Foodies zorgt daarnaast voor de samenwerking van merken met influencers als zogeheten ‘influencer in residence’, waarbij de influencer achter de schermen bij het merk stapt en deelneemt aan strategiesessies over marketing- en productontwikkeling. “Met het influencer in residence programma streven we maximale synergie na, waarbij de kracht van de influencer, zijn/haar kennis van productcategorie en de doelgroep wordt gedeeld met de klant om nog betere marketingplannen te smeden,” aldus de Jong.
One-stop-shop voor foodbrands
De Jong: “We zijn enthousiast over de mogelijkheden die voor ons liggen en zijn vastberaden om onze positie als marktleider in de influencer marketing voor foodbrands te versterken en uit te groeien tot hét one- stop-shop food bureau van Europa.”