Inschrijven Facebook Awards opent 8 januari
05-01-2016 (14:04) - Bureaus
Op vrijdag 8 januari opent Facebook de inschrijving voor de Facebook Awards 2016. De prijs wordt dit jaar nog internationaler, waardoor het voor de creatieven in ons land nog interessanter kan worden om deel te nemen.
5e editie
Met de vijfde editie van de Facebook Awards, eert Facebook het beste creatieve werk dat op het platform wordt gedeeld. Meer bedrijven dan ooit gebruiken Facebook en Instagram om verhalen te vertellen en zich met hun publiek te verbinden. De Facebook Awards laten bij uitstek de kracht van Facebook en Instagram als zien als platformen voor creativiteit.
Like a girl en Icebucket
De Awards van vorig jaar gaven de grootste en meest inspirerende creatieve collectie ooit weer. Facebook beoordeelde toen meer dan 2.700 inzendingen uit 160 landen die een weerspiegeling waren van de creativiteit en innovatie op Facebook, Instagram en in de hele industrie. Bekende winnaars waren toen de "Like a Girl" campagne en de "Ice Bucket Challenge".
nieuw in 2016
Nóg internationaler programma:
Alle landen hebben nu de kans in hun regio te worden beloond voor hun werk, waarbij creatieven uit iedere regio als juryleden bij de ‘Regional Voting Events’ fungeren.
Er worden Awards uitgereikt in 4 regio’s: ‘Best of APAC’ (Azië-Pacific), ‘Best of EMEA’ (Europa, Midden-Oosten en Afrika), ‘Best of LATAM’ (Latijns-Amerika) en ‘Best of NA’ (Noord-Amerika).
Er zijn ‘Topwinnaars’ van ieder regionaal event gaat door naar het ‘Global Judging Event’.
De jurering vindt dit jaar in drie rondes plaats als gevolg van het grote aantal deelnemers:
April: Leden van de Facebook Creative Shop beoordelen de inzendingen en maken bekend welke inzendingen doorgaan naar de Regional Voting Events.
Mei: De Regional Voting Events vinden plaats en ‘Best of APAC, EMEA, LATAM en NA’ worden geselecteerd.
Juni: De ‘Topwinnaars’ van ieder regionaal event gaan door naar het ‘Global Judging Event’ in New York waar de ‘Global Creative Council’ in elke categorie de beste campagnes kiest.
Small Business
Voor de eerste keer kennen we een FB Awards toe aan kleine zakelijke adverteerders die met hun campagnes effectieve en opzienbarende resultaten hebben geboekt. Winnaars van deze categorie krijgen naast de award ook FB Ad Credits, die ze voor hun volgende campagne kunnen inzetten.
Vernieuwde categorieën
Best Use of Facebook family of brands: Uitgereikt aan de meest creatieve, originele en goed uitgevoerde Facebook en / of Instagram campagneconcepten.Voorbeeld: Lexus 1000-1
Innovation: Uitgereikt aan campagnes die niet alleen creatief zijn, maar op nooit eerder vertoonde manieren het publiek weten te bereiken én te betrekken.Voorbeeld: GT Ride - Viral Gaming voor Kia
Small Business: Uitgereikt aan campagnes die met succes de aandacht van het lokale publiek op Facebook en Instagram trokken en zo goede resultaten behaalden door creatief te denken.
Social for Good: Uitgereikt aan goede doelen / non-profit campagnes die creatief en succesvol het publiek bewustzijn wisten te verhogen of positieve sociale verandering met behulp van Facebook of Instagram teweeg wisten te brengen. Voorbeeld: ALS Icebucket Challenge, Kafa
Integrated: Uitgereikt aan campagnes die Facebook gebruiken als onderdeel van de totale mediamix. Voorbeeld: P&G Always "Like a Girl"
Voor het eerst vindt het aanmeld- en beoordelingsproces volledig via mobiel plaats.