iO vernieuwt website Universiteit Maastricht

iO vernieuwt website Universiteit Maastricht

06-11-2024 (10:17) - Bureaus

Blended agency iO heeft de user experience van de centrale content van Universtiteit Maastricht (UM) opgefrist. Met een nieuwe look en navigatie, en herschreven content van de website als resultaat.

In het collegejaar 23/24 besloot UM na een strategische verkenning om de centrale content te optimaliseren. Hiermee wil de universiteit haar verschillende doelgroepen beter bereiken, informatie gemakkelijker vindbaar maken en content visueel aantrekkelijker presenteren. 

De ontwerpers en contentspecialisten van iO hebben de behoeften van aankomende en huidige studenten in kaart gebracht. Met deze inzichten hebben ze de structuur en het ontwerp van de website aangepast voor zowel desktop als mobiel gebruik. iO creëerde een nieuwe startpagina, verbeterde de landingspagina’s en schreef alle inhoud opnieuw, zowel in het Nederlands als Engels. De vernieuwde website is inmiddels succesvol gelanceerd.

Bianca Troisfontaine, hoofdredacteur maastrichuniversity.nl en projectleider, is enorm trots op het eindresultaat: "We zijn erg tevreden met de hulp, professionaliteit en deskundigheid die iO heeft geleverd. De flexibiliteit, het meedenken, het harde werk en de onuitputtelijke energie waren goud waard in dit project."


Media

Marketing

Economisch