Jacco ter Schegget lanceert consultancy hanare
Jacco ter Schegget, met meer dan 20 jaar ervaring als CEO bij diverse digitale en marketingbedrijven in Europa en Azië, lanceert zijn consultancybedrijf hanare om leiders en investeerders in de tech-, digitale en creatieve sectoren te ondersteunen bij hun strategische en transformatie-uitdagingen.
"Leiders in een snel veranderende industrie hebben behoefte aan ervaring en een pragmatische groeistrategie. Niet aan rapporten of vergezichten waar je niets mee kunt"
“Noord-Europa is de thuisbasis van een dynamische tech- en creatieve sector. Voor bedrijven die groeien en snel moeten opschalen, zijn focus, efficiëntie en snelheid cruciaal. Door mijn ervaring in bedrijven in Europa en Azië weet ik dat de combinatie van energie (het oosten) en richting (het westen) cruciaal is. Leiders in een snel veranderende industrie hebben behoefte aan ervaring en een pragmatische groeistrategie. Niet aan rapporten of vergezichten waar je niets mee kunt,” zegt Jacco ter Schegget.
Hanare is gespecialiseerd in:
Bedrijfsstrategie
Verander- en turnaround management
Marketing en positionering
Fractionele leiderschapsrollen (strategie/marketing)
Daarnaast werkt hanare samen met Venture Capital- en Private Equity-firma's om de prestaties en schaal van hun portefeuillebedrijven te verbeteren. De eerste projecten in Nederland en Scandinavië zijn al succesvol gestart, waarmee een solide basis voor toekomstige groei is gelegd.
De naam hanare, afgeleid van de Japanse krijgskunst Kyudo (boogschieten), benadrukt de essentie van timing en precisie. “Elke stap, van het plaatsen van de voeten tot het loslaten van de pijl, is een metafoor voor ons strategisch proces,” legt Ter Schegget uit. “Het draait allemaal om energie en richting, leidend tot het cruciale moment van actie: het loslaten van de pijl; hanare.”