Jonkie Yace Media hengelt Sapje en Stukadoorsclub binnen

Jonkie Yace Media hengelt Sapje en Stukadoorsclub binnen

30-10-2025 (10:24) - Bureaus

Yace Media hengelt twee nieuwe klanten binnen: Sapje en Stukadoorsclub. Daarnaast wordt de samenwerking met plnktn na twee succesvolle jaren verlengd. Met de uitbreiding staat het jonge social-first bureau uit Amsterdam stevig in de markten duurzame voeding, lifestyle en de afbouwsector, aldus de founder.

Yace Media werkt als in-house agency binnen de creatieve teams van zijn klanten. Voor supplementenmerk plnktn maakt het bureau al twee jaar lang campagnes, merkvideo’s, advertenties en organische content die het duurzame verhaal van plnktn herkenbaar en breed in de markt hebben gezet. "We kiezen opnieuw voor Yace Media vanwege Hidde’s persoonlijke fascinatie voor gedurfde marketing", vertelt Gijs Dröge, medeoprichter van plnktn. "Zijn energie werkt aanstekelijk en hij daagt ons telkens uit om dingen op een andere manier te bekijken."

Creatief lef

Yace Media wil Sapje naar een nieuw niveau tillen op social met meer zichtbaarheid, meer beleving en meer liefde voor het merk. "We hadden meteen een goed gevoel bij Yace Media", zegt Mark Rutten. General Manager van Sapje. "De energie spat er vanaf en ze combineren dat met een diepe kennis van social media en een bewezen trackrecord in het bouwen van merken met impact. Wat ons vooral aansprak, is hun creatieve lef: ze durven anders te denken, maar altijd met een strategisch kompas. Echte storytelling met karakter."

Met gedurfde en humorvolle digitale campagnes wordt Stukadoorsclub door Yace gepositioneerd als het betrouwbare alternatief in de afbouw- en renovatiemarkt. "Yace Media laat zien wat creativiteit is. Ze maken hoge kwaliteit video’s, zoeken de randjes op en durven te triggeren. Ze doen niet simpelweg wat wordt opgedragen, maar brengen hun eigen visie in en vertalen die naar ons merk”, zegt Jelle Kies, mede-oprichter van de Stukadoorsclub. “Daarmee onderscheiden ze zich duidelijk van andere contentmakers."

Naast plnktn, Sapje en Stukadoorsclub werkt jonkie Yace 30 internationale merken, zoals STACH, Zeeman, ARAG, Lassie, Stage Global en Quatt. Het bureau werkt daarbij zowel direct met de merken als in samenwerking met partner-agencies.


Media

Marketing

Economisch