Joris Garritsen aangesteld als Chief Data & Product Officer bij Publicis Groupe Nederland

Joris Garritsen aangesteld als Chief Data & Product Officer bij Publicis Groupe Nederland

21-01-2025 (11:05) - Bureaus

Joris Garritsen is de nieuwe Chief Data & product Officer bij Publicis Groupe. Garritsen wordt verantwoordelijk voor het verder uitrollen van de datadiensten van Epsilon, en voor het ontwikkelen en schalen van andere innovatieve data-oplossingen. Vanuit een centrale hub voorziet hij de hele Groupe, waaronder Publicis Media, Boomerang en LePub. Hij rapporteert aan CEO Isabelle Dacz.

Garritsen opende eerder NP Digital in de Nederlandse markt en werkte daarvoor in verschillende posities bij GroupM. Nu krijgt hij de taak om de al aanwezige data- en technologische expertise verder uit te bouwen. ‘'Er staat lokaal al een geweldige basis. Door hier het internationale databedrijf Epsilon nog meer in te verweven, kunnen we met data en technologie, creativiteit, productie en media nog beter maken. Ik heb waanzinnig veel zin om waarde toe te voegen aan iets dat voelt als een unieke kans,’' zegt Joris Garritsen.

Isabelle Dacz: ‘'Media-, merk- en social specialisten werken zij aan zij met data-analisten en culturele experts. Dit is onze “Power of One”-aanpak. De producten van Epsilon en andere data-oplossingen spelen hierbij een essentiële rol, omdat ze niet alleen leiden tot creatievere campagnes, maar ook tot relevantere media''

Epsilon, dat in 2019 door Publicis Groupe werd overgenomen, geldt nog altijd als een van de grootste aankopen ooit in de marketingindustrie. Met de aanstelling van Garritsen gaat PublicisGroupe deze slagkracht in Nederland verder vergroten.

 


Media

Marketing

Economisch