Juryronde AMMA Awards 2025 van start

Juryronde AMMA Awards 2025 van start

13-02-2025 (09:49) - Bureaus

De inzendingen voor de Annual Master of Media Awards (AMMA Awards) zijn officieel gesloten. De jury, bestaande uit 95 experts, is nu aan zet om de meest innovatieve en impactvolle cases te selecteren. Eind maart worden de genomineerden per categorie bekendgemaakt. 

Dit jaar heeft de AMMA-commissie de inzendcriteria voor verschillende categorieën, zoals Beste Smart Impact, aangepast om campagnes met kleinere mediabudgetten meer kans te geven op een award. Ook zijn de inzendkosten verlaagd om kleinere bureaus te stimuleren mee te doen. "De wijzigingen dit jaar hebben geleid tot een grotere diversiteit in de inzendingen. We zien een toename in de categorie 'Smart Impact' en een recordaantal inzendingen voor 'Adverteerder van het Jaar'," vertelt AMMA-commissievoorzitter Angelique Schreuders, Managing Director bij Omnicom Media Group.

Gedurende het jurybeoordelingsproces worden alle inzendingen nauwkeurig beoordeeld op het gebruik van media, creativitieit, innovatie en impact. Tijdens de nominatieweek, die begint op 24 maart, worden de genomineerden per domein onthuld via het YouTube-kanaal van VIA en de AMMA-website.

Uitreiking en afterparty

De AMMA Awards 2025 worden op donderdag 22 mei uitgereikt in het Tuschinski Theater te Amsterdam. Na de ceremonie volgt een afterparty in nachtclub Escape aan het Rembrandtplein. Voor het eerst zijn hiervoor losse tickets voor verkrijgbaar. Afterpartytickets kosten €99 en zijn te koop via de website van de AMMA
Awards.


Media

Marketing

Economisch